Mash-ups

För er som missat så har Loka kommit ut med lite nya mash-ups. Har letat efter dessa ett tag och idag hittade jag dem äntligen i mataffären. Måste erkänna att kombinationen jordgubb+lakrits låter lite skumt. Åtminstånde på dryck. För kombom jordgubb+lakrits när det gäller godis är det bästa som finns. Tar alltid en röd+en lakrits i "Gott-och-blandat-påsen" i en och samma tugga. Whoooa va gott det är.
Banan & Kiwiano - Jordgubb & Lakrits

Vad tyckte jag då? Båda smakerna föll mig faktiskt helt och hållet i smaken. Udda, men ack så goda. Kommer definitivt att köpa dessa igen :) Jag är inget fan av vanligt, obubbligt vatten. För att jag ska få i mig vatten så krävs det antingen bubblor eller någon smak. Missbrukar vår soda-stream här hemma, boskatvligt talat. Men misstänker att jag istället kommer börja missbruka dessa två smaker. Vatten som vatten. Ena vattnet är bara aningen dyrare. Haha.
En sak till. Något som alla i min omgivning tycker är vääääldigt konstigt är att jag uttalar Kiwi med "ch" i början. Har alltid sagt "chiwi" och kommer alltid att göra ;) Alla i min familj uttalar det på samma sätt, så jag får faktiskt skylla på mamma och pappa när det gäller det.
Undra vad de kommer med för smaker nästa gång. Choklad+smultron eller broccoli+jordnöt kanske? Vem vet. Jag hade velat ha en smak av "mixed fruits". Fast det kanske redan finns?
Nåväl. Har ni smakat dessa loka-smaker föresten? Och i så fall, vad tyckte ni ? :)


Kommentarer
Jen

Blä dina kombo förslag hoppas jag inte lanseras sOm dricka. Broccoli? Haha ;) jag har också udda saker för mig, gillar och äta rollo, Marabou och fudge ihop. Sen kan jag t ex inte uttala marängswish. Btw hur var gårdagen och hur mår du annars?



Kraaaaaam

2012-04-14 @ 20:11:37
URL: http://thejenna.blogg.se/
k a r i n

Eftersom jag ogillar lakrits så har jag inte testat den.. och banan är ingen favvo heller. Den ska tydligen smaka skumbanan på flaska ;) Men den tredje.. som inte finns med på bild.. päron/pitanga (eller nått?) är supergoood! :) Fast jag gillar Lokas nya hallon/persika.. finns ju i stor flaska med :) Tänk att det bara skiljer typ 50 öra på 1,5 liters flaskan och den på 0,5 dl. Galet. I alla fall. Nu ska jag sluta svamla. Trevlig kväll fina du!! :)

2012-04-14 @ 21:23:08
URL: http://raindance.blogg.se/
Linnéa

Jag smakade bananen och jag gillade den riktigt mycket! Men min kompis tyckte den smakade bananlack, haha.. Synd att det är lite dyrare för miljön med att köpa bubbelvatten än att göra det själv. Annars hade jag nog oxå handlat hem en och annan sån till kylskåpet! :)

2012-04-14 @ 22:26:34
URL: http://linneajoha.blogg.se/
malin magdalena

SV: Ja, när det kommer till ägg på smörgås eller knäcke vill jag verkligen ha det just sådär; krämigt och gudagott. Ingen torr gula där inte ;) Men däremot har jag inga problem med hårdkokta ägg i övriga fall, som i röror och i halvor - det är riktigt gott :)

2012-04-14 @ 23:02:08
URL: http://malinsetta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0