Långhelg

Då tar jag långhelg! Göttans. Påskhelg dessutom. Känns som att det var julafton precis ju. Startade min ledighet med en god middag i allafall. Har fått en dille på stekta grönsaker. Äter bannemej det till både frukost, middag och kvällsmat vissa dagar. Haha. I morses åt jag svampmacka och nu till middagen blev det massa broccoli, haricots verts, svamp och lök och ikväll blir det väl ännu en svampmacka gissar jag på. Mums! Kommer alltid in i massa konstiga perioder när det gäller mat. Minns när jag var inne i en period då jag åt majskolv nästan varje dag. Dock brukar jag mest komma in i perioder när det gäller pålägg på mackan. Kan äta samma pålägg under flera månader utan att tröttna. Svamp och keso-period verkar jag vara inne i nu! (Dock inte tillsammans) ;) Men det kanske jag ska prova?!
Svamp, lök, broccoli och haricots verts
Nu ska jag gå och packa ned lite nödvändigheter inför helgen. Åker som sagt till sommarstugan i två nätter. Blir en mysig mor och dotter-helg. :)
Brukar inte gilla påsken egentligen. För det var under påsk som jag började mixtra med maten för första gången. Så förknippar denna tiden med massa dåliga saker. Men som sagt, man ska inte blicka tillbaka.. i år ska jag se till att göra Påsken till något fint istället. Dvs med massa god påskmat, leta påskägg och kolla på påskbrasor. Sounds good, huh?
Datorn följer med ut till stugan. Får hoppas att internet fungerar där ute bara. Vad har ni för planer i påsk tro?


Kommentarer
Johanna

ÅååÅ Majskolv! Det drogade jag under hela förr sommaren, frysen var helt packad med majskolvar. Så otroligt gott! Hoppas du har haft en bra dag :)<3

2012-04-05 @ 17:40:16
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Ida

Mamma-dotter helg i sommarstugan med brasor, god mat och FINA stunder låter hur bra som helst! Något sådant hade jag inte tackat nej gilö :) tar ni kvasten dit via blåkulla eller?? Hihi!

Ja skippade blåkulla ikväll, tycker det blåste lite väl för att ge sig ut o flyga, i stället har ja spenderat em o resten av kvällen hemma. I helgen blir de ganska lugnt, bästa är att kompis kommer till stan med sin ena dotter, så ska nog dit på lite påsk-mat o gos o mys! Tillåta kroppen o själen att vila!



De här ska allt bli en bra helg, önskar dig en trivsam ledighet. Det är Du värd!

2012-04-05 @ 19:42:49
URL: http://skeptisk.blogg.se/
Jen

Ha det underbart :)

2012-04-05 @ 19:44:22
URL: http://thejenna.blogg.se/
stina

ett tips om du vill gå upp i vikt är o äta mer och större potioner.. :) kram

2012-04-10 @ 19:12:11
URL: http://stiinam.myshowroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0