Finns alltid något pisitivt

Har hunnit med mycket även idag. Vaknade upp till något man skulle kunna jämföra med ett skolläger. Tio kusiner sovandes på utspridda madrasser över golvet. Riktigt mysigt faktiskt. Vaknade på tok för tidigt och traskade upp för att äta frukost. Och frukosten i Falkenberg har alltid sett samma ut, år efter år – förutom den här gången. 
Hade jag följt det tioåriga konceptet så hade frukosten bestått av "docke-mackor" på ett stenugnsbakat bröd från falkenberg med Onsalakorv på. Bröt jag det vinnande konceptet? Svar Ja. Tusan. Jag visste att jag skulle föredra "min" frukost och packade därför med mig mitt tråkiga bröd att äta. Tråkigt kan tyckas. Om ens lite fegt också. Men jag valde det säkra före det osäkra och efter en helg med rätt många utmaningar så tyckte jag att det var okej att köra på säkra kort vid åtminstånde en måltid. Fast det är klart, man kanske skulle passat på att utmana när man ändå var i farten? Men gjort är gjort – och utmaningarna har vart många ändå. :)
 
Jag och bror
 
Direkt efter frullen så blev det den årliga minigolfrundan. Stackars de personer som hamnade bakom oss. Sexton flummiga personer.. ja, det säger allt. Haha. 
Efter minigolfen så begav jag och mamma oss mot Tjörn. De andra åkte tillbaka till M&M för lunch, men vi hade en del ärenden på vägen hem att göra. Dock blev det lite fler ärenden än väntat. 
"Har du ditt pass på Tjörn eller hemma i Alingsås?", frågade mami. Vi båda blev tysta och insåg vilken jävla dundertabbe vi hade begått. Pappa skickade ju iväg passhelvetet till Stockholmooo för min visumansökan till Kina och kommer inte tillbaka förens om en vecka. Haha. Och ja, resan till Rhodos avgår ju på Onsdag och jag hinner inte få tillbaka det innan dess. Kanon! ;) 
 
Hungriga och allmänt trötta på situationen bestämde vi oss för att fixa ett provisoriskt pass då jag inte vågade chansa på något annat. Så det blev en sväng förbi Landvetter också. Och passande nog så ligger vår favoritbuffé på vägen dit. Så valet av lunch blev minst sagt lätt. Sushi/Thai/Husman/Kina i ett. Behöver jag säga att jag var in heaven? 
 
 
Förstår ni lyckan när världens snyggaste polis överlämnar ett roooosa pass till mig? God damn. Tror jag ska se till att mitt pass är iväg på visumansökan även nästa gång jag ska ut och resa ;) Jag menar, vem vill inte ha ett rosa pass som matchar ens bagage? Lycka. 
 
 
Det tog sin tid, men till Tjörn kom vi i allafall. Och det finns inget ont som inte har något gott med sig. Dels var passet rosa och dels fick vi favoritmaten i maggarna. För ja hörni, det går att se något positivt i allt! 
 


Kommentarer
Helene

Fint! :) Jag önskar de hade lite fler fina färger på andra sånna där saker också... Som busskorten till exempel! Jag får alltid ett vanligt blått:/

2012-08-06 @ 14:07:17
URL: http://nystig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0