Hösten

Har haft en rensa-och-släng-allt-du-kommer-åt-dag här hemma. En hel drös med saker har åkt i soptunnan och ännu mer har skänks bort. Tycker att det känns så dumt att slänga kläder osv. Mat också för den delen. Men vet ni, idag när jag rensade i skafferiet så kunde jag inte låta bli att slänga en massa mat, trots att det tog emot.  
Det var mat som gav mig dåliga minnen. Löjlig mat, men som ändå gav mig ångest. Jag fick en rejäl klump i magen av att se allt så ja, det fick åka rätt ner i sopen. 
 
Den här hösten ska som sagt bli bra. En fin höst som jag senare i livet kan blicka tillbaka på och minnas som något bra. Förra hösten började bra, riktigt bra faktiskt. En fantastisk road trip i USA med bästa sällskapet. Och hade det inte vart för det där förbannade jobbet så tror jag säkert att den hade kunnat sluta bra också. Dock hade jag min största "fuckmylife-tid" i början av våren. 
Fyfan vad jag inte vill dit igen. Jag har så mycket att vara tacksam för egentligen. Så varför ödlsa tid på att må dåligt på något av det godaste och mest naturliga som finns? 
 
Och jag påminner mig själv varje dag att inte sluta här. Bara för att tankarna är relativt (långt i från 100%) sunda så har jag fortfarande skrämmande många kilo kvar innan jag når en normalvikt. 
Tittar ofta tillbaka på äldre matfoton jag har tagit och jämför dem med mina foton nu. På den tiden hade jag en bra mycket snyggare kropp än i dagsläget och åt ändå allt. Ja, verkligen allt. Jag var vältränad och hade en stark kropp och gav kroppen precis den maten den var sugen på för stunden. 
 
Så varför inte satsa på en stark, välmående kropp igen, äta det jag är sugen på och må bra? Det låter som en rätt bra kombo i mina öron. Borde satsa ännu hårdare. För nu är huvudet på språng och jag har faktiskt inget, verkligen inget att förlora. 
 
Våga satsa, för att vinna

Kvällen spenderas med min bok i soffan (och ensam mamma söker, såklart) med mackor, nötter, yoghurt och katten. Helt klart godkänd kväll. Och helt klart godkänd dag också för den delen. Har faktiskt mått riktigt bra idag när jag tänker efter. ;) Puss


Kommentarer
louise

SV: Jag med! Haha den är överdrivet god, speciellt dinkelpuffarna tycker jag :)

2012-08-20 @ 22:29:43
URL: http://louisenordins.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0