Skillnad eller skillnad..

Är det möjligt att se skillnad i spegeln, trots knappa skillnader på vågen? Antingen är det huvudet som spelar mig ett spratt. Eller så är det så att kroppen har kommit igång nu när jag äter ordentligt (!!) och jag har fått mer lyster och ser piggare ut helt enkelt. Ja, det kanske är skillnaden på pigghet jag ser i spegeln och inget annat. 
 
Ni får inte tro att jag inte vill se skillnad i spegeln. För det vill jag. Väldigt mycket! Men jag tycker lixom att det är konstigt att jag faktiskt ser skillnad. Och skillnaden är faktiskt stor om man jämför med bara i början av sommaren. Då såg jag livlös ut. Trött, blek och med en blick som stirrade ut i tomma intet. 
Men idag ser jag faktiskt en tjej med lite glädje i sig. Ett par rätt pigga ögon och med ett leende som verkar rätt äkta – för det mesta. 
 
Rätt pigg och sådär
 
Nästa steg är att se skillnad på mer än pigghet. För så här kan man ju inte gå runt hela livet, trots att det fungerar rätt bra. Fast naah, egentligen.. hur normalt är det att få träningsvärk av att bära matkassar? Kanske normalt för vissa. Men mitt normala jag kräver betydligt mer än ett par kassar för att få ont i kroppen, det vill jag lova er. Och nu jag vill ha mer ork, våga mer, kunna vara ännu mer spontan, kunna gå i tighta jeans, ha korta kjolar – och känna mig bekväm
 
Nu ska jag snart få i mig lite mat och sedan åka till jobbet. 
Ha en fin kväll. Puss från mig!


Kommentarer
Elin

Hur äter du ungefär under en dag just nu? Vilket är det största mål? Har du svårt för kolhydrater och sådant till måltiderna?

Du är grym tjejen, kämpa på!

kram

2012-08-29 @ 18:26:48
Linnea

jag bara måste få säga att du får det på nått vis att kännas lite bättre för mig, du är så enormt inspirerande och ärlig (känns det som iaf!) och det betyder oerhört mkt för mig att gå in här varje dag =) så tack! tusen tack och massa kraft och kram från mig!

(Följer dig på instagram oxå, jag är ingen stalker jag tycker bara att du verkar vara en fantastisk människa!)

Svar: Åh, tack för din fina kommentar! :) Den kändes bra att läsa när man kom hem från ett stressigt jobb. Haha. Kul att jag får allt att kännas lite ljusare. Hoppas att du mår bra! :) (Och kämpar på..) Kram!
Cecilia

2012-08-29 @ 21:12:52
jen

det är muskelsvagheten som gör att vi blir trötta och får ont av enkla aktiviteter. Men det bygger vi upp med kilon!

2012-08-29 @ 23:43:50
URL: http://thejenna.blogg.se
Julia

Hej! Tänkte bara höra hur långt du själv tycker att du har kommit i din ätstörning? Hade du önskat att du hade kommit längre eller du känner dig nöjd med det du har åstadkommit än så länge?
Det verkar gå framåt i alla fall, kram :)

2012-08-30 @ 15:08:22
URL: http://ocensureradflicka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0