Sommaren 2012

Sommaren är väl inte riktigt slut än, men det närmar sig. Dock har inte det där "höstskenet" yttrat sig än och jag misstänker att det beror på att vädret har vart kasst i princip hela sommaren, så det blir ingen skillnad på sommar och höst. Det enda man kommer märka skillnad på är namnet på månaderna. 
 
Varje år när vi flyttar hem från Tjörn så ställer pappa alltid samma fråga – och alltid på samma plats. När vi passerar Tjörnbroarna frågar han alltid "Vilka tre saker har vart bäst respektive sämst med den här sommaren?". Vi flyttar hem i morgon (nåja, jag har väl aldrig riktigt flyttat ut för den delen heller men..) och jag misstänker att frågan kommer upp även i år. Så jag satte mig och klurade på den frågan. Alltid bra att vara förberedd ;)
 
Tre fina minnen från sommaren: 

– Underbara Kroatien. 
– Greklandsresan.
– Övernattningar i segelbåten
 
Kroatien
 
 Tre goda rätter jag har ätit i sommar: 
 
Grillad tonfiskfilé med, potatis, kokt spenat och grillade grönsaker
 
Färskpotatis, champinjoner och god fisk
 
Chokladplättar med vaniljkeso
 

Fyra framsteg jag har gjort: 
 
– Släppt på kontrollen och tagit eget ansvar – och lyckats.
– Provat nya rätter och varirat mig.
– Sett kroppsförändringar åt det positiva hållet. 
– Ätit saker jag aldrig trodde jag skulle våga prova igen. 
 
Två framsteg jag önskar att jag hade gjort: 
 
– Större kroppsförändringar. 
– Vågat prova ännu mer "farliga" saker. 
 
Även ifall jag kanske inte har utmanat och kommit lika långt som jag hade räknat med vid det här laget så måste jag säga att jag har kommit långt, väldigt långt.
Jag har klarat av resor, vart spontan, ätit på andras villkor, ätit på restaurang på tok för ofta, fått mer ork i kroppen (dock inte i knoppen), låter andra laga mat åt mig, äter större portioner, äter fler portioner, äter fler olika sorters maträtter, kan äta oregelbundet och behöver inte äta exaaakt på mina tider längre. 
Framstegen är många. Och jag säger det igen. Det är inte bara kroppen som kräver en förändring i den här processen utan det viktigaste är att få med tankarna på rätt bana. Och på den punkten har jag kommit en bra bit på väg. :) 
 
 
Har ni något fint minne från i sommar tro? 


Kommentarer
Caroline

Beror väl på hur jag mår i mina tankar och på hur mycket stöd jag får.
Men mitt mat schema skall jag äta
Gröt m yoghurt till frukost
Frukt till mellis
Lunch enligt tallriksmodellen ( kompromiss halva måltidsmåttet)
2 dl minst med yoghurt och bär/müsli till mellis
Middag precis som lunch
Ett glas mjölk innan kvällen.

2012-08-18 @ 22:51:08
URL: http://carro6.blogspot.com
Hanna

Du verkar vara en så himla fin person!
Fortsätt kämpa, jag tror på dig.

Svar: Åh vad du är snäll! Tack :) Ha en fin dag.
Cecilia

2012-08-19 @ 00:09:24
Em

underbart att du kan se dina egna framsteg. jag tror man ofta har svårt för det - man ser bara vad man kunnat göra bättre hela tiden. men det är nog nyttigt att utvärdera sig själv då och då och ge sig själv beröm. otroligt starkt jobbat :)

2012-08-19 @ 09:32:50
URL: http://addictedtorunning.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0