28 December

Godermorgon i alla stugor!
 
Sol och blå himmel idag. Det får mig att vilja åka skidor. Ja, skidor. Konstigt nog. Jag som inte ens tycker om det vidare mycket. Haha. Tycker bara att det är kul att åka när det är nysnö, strålande sol och varmt. Och hur ofta händer det på en skala? Brukar alltid ha oturen att ha snöstorm och 20- när vi åker iväg. 
Brukar ta oss iväg på skidsemester en gång om året. Min syster har ju jobbat i en skidort i några år, så har alltid åkt upp och hälsat på henne. Dock inte i år, vilket förmodligen är rätt bra. Hade fått hålla mig till barnbackarna med mina stackars benbuskler! 
 
Tycker ni om skidsemestrar eller föredrar ni sol? Jag håller mig till solen jag. Fast after skin är något av det roligaste som finns. Det är där jag har haft några utav de bästa utgångarna någonsin. Det var tider det.. säger jag som om jag vore 140 år. 
 
 
Blev en rackarns myskväll igår. Käkade tapas och avslutade med att se på Kon Tiki. Min enda kommentar efter filmen var; "Jag har inte sett dom äta eller dricka en enda gång?!". Haha. Nåväl. Det kan väl bara förklaras med upptagna tankar om mat helt enkelt. Bra och sevärd var den i allafall. :)
 
 
 
Dags att starta dagen. Finfrukost följt av matlådor. Så det ska vara! Har märkt att jag inte är lika "kräsen" och krävande vid måltiderna längre. Allt behöver inte vara som det brukar omkring mig och "den perfekta stunden" är inte längre lika viktig. Känns så förbannat skönt. Mat är bränsle. Visst ska det njutas av, men ibland är det nödvändigt att bara kasta i sig för att få energi. Viktigt att kunna göra så åtminstånde. 
 
Fredag – NJUT. Ha en fin dag. Puss
 


Kommentarer
Y

Braaa inställning!!
Helt förvirrat mig bort att det redan är fredag!? herregud.. Hoppas du får en bra dag, kram :)

2012-12-28 @ 11:00:56
URL: http://andriettas.blogg.se
Sara

Låter som en bra kväll igår :) Är alltid mysigt med tapas och plockemat. Jag brukar tänka på att äta långsamt och plocka av det jag vill ha. Men det är svårt att veta hur mycket man ska äta osv... Försöker lyssna på kroppen och mättnadskänslan. Men gott är det iallafall :)
Kramar

2012-12-28 @ 11:07:12
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com/
Maja

Älskar att åka skidor, utförsåkning då. Längd har jag aldrig försökt mig på.. ;) Vi brukar alltid åka iväg på sportlovet, v.7, och åka skidor. I år blir det dock inte lika bra skidåkning som det brukar bli, för mamma och pappa ville vara med syrran och hennes unge och pojkvän, så det blir inga fjäll för mig i år :/ Och istället för 5 dagar blir det bara 2, men men, jag får i alla fall lite skidåkning.. ;)
Hoppas du fick en superfin fredag!
Kram! <3

2012-12-28 @ 14:00:02
URL: http://cuilenya.blogg.se
Linnéa

Jag börjar också slappna av lite angående måltiderna. Frukosten vill jag fortfarande ha på ett speciellt sätt med lugn och ro och någonting att bläddra i. Går upp tidigare på morgonen bara för att slippa stressa. Men jag vet inte om det är speciellt sjukt att vilja ha sin lilla lugna stund ;)
De andra måltiderna bryr jag mig inte så mycket om lixom :D
Svar: Jag vågade faktiskt mig på lite glögg! Det var mycket gott och absolut värt det!

2012-12-28 @ 17:01:02
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/
Mikis

Haha, känner så igen det där med upptagna tankar om mat...

Visst ska man ju gärna och helst äta lugnt och njuta av maten, men det är ju som du säger - mat är faktiskt bara bränsle, ingen stor grej och det är inte katastrof om man någon gång slänger i sig den utan att tänka eller utan att det ska vara på ett visst sätt.

Föredrar solsemester! Älskar stekande värme och glassig sommar, men borde kanske ändå våga mig på att prova det där med skidor någon mer gång. :>

2012-12-29 @ 06:35:36
URL: http://mikismat.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0