31 December

Godmorgon!
 
Får man börja säga gott nytt år nu? Eller säger man det ikväll kanske? Ni får nöja er med ett Godmorgon sålänge. Hoppas ni sovit gott. Försökte sova ut i morses då jag vet att det blir en sen kväll. Och jag lyckades rätt bra! Sov mig föbi frukosttid med hästlängder. Mindre bra, men välbehövligt att ladda upp mina små batterier inför ikväll. Fast frukost blev det såklart. Julskinkemackor. Gottgott. 
 
Oron inför kvällen börjar redan släppa. Fick en kommentar om att det bara är vi "ätstörda" som är rädda att lämna mat på tallriken då man genast känner sig iakttagen. Och jag tror att det stämmer. Det är okej att lämna mat, likaväl som det är okej att ta om. Alla är olika och äter olika mycket. 
Sätter upp rimliga mål inför kvällen. Rätt låga, så jag kan jobba mig uppåt och känna mig stolt istället för att känna nederlag. Tyckte att det lät som en bra plan. Men ni vet hur det är.. är nog inte själv om att nojja inför sådana här tillställningar. Tre-rätters, alkohol, mycket folk, konstiga tider.. men det är väl det som kallas livet antar jag! :)
Och med tanke på hur jag vill att mitt kommande år ska se ut så ser jag detta som ett ypperligt tillfälle att kicka igång året med en och annan utmaning. All in från början. Jag vill bara inte att folket omkring mig ska tro att jag är en "sitta-och-peta-i-maten-person". Är inte den som är den längre. Det är långt borta i dagsläget. 
 
 
Slog upp en sida och fann den här. Passande, tyckte jag. Lång väg att gå och man måste njuta av nuet. Inte bara längta livet av sig. Min tid kommer och under tiden ska jag njuta så gott det bara går. 
 
Blir en lugn dag fram tills festligheterna ikväll. Lunch här hemma och vad jag misstänker – ett och annat vel gällande klädval. Ni får vara smakråd senare. 
Vad har ni för planer inför nyår nu då? Puss


Kommentarer
Em

önskar dig en trevlig nyårsafton, och middagen går säkert bra!! :)

2012-12-31 @ 13:40:05
URL: http://addictedtorunning.blogg.se
Linn

Är det trerätters och sen fest som gäller? Eller är det nyårsmiddag bara? :)

Själv velade vi länge på hur vi skulle göra, mysig middag eller utgång. Blev det sistnämnda tillslut.
Fortfarande galet oplanerat dock, haha. Får se vart vi hamnar inatt ;)

2012-12-31 @ 13:54:25
URL: http://list.blogg.se
Sara

Gott nytt år! Njut nu av dagen och maten du blir serverad. Sedan är det till att ta nya tag det nya året som kommer
Kramar

2012-12-31 @ 15:31:47
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com/
Hanna

Såklart man oroar sig litegrann ändå fast man har en rätt bra plan. Det är ju tyvärr en av bieffekterna med att inte vara helt frisk men det är ju också något som man själv kan se minska och slutligen försvinna iväg.

Att bara acceptera att allt inte är perfekt eller totalplanerat är ju ett stort steg. Att inte bryta ihop och vägra. Jag gissar att du (som så många andra, typ jag) har varit i den sitsen. När ett sådant projekt som en nyårsmiddag hade varit helt omöjligt. åtminstone om det inte var du själv som lagade allt, la upp det och det serverades vid rätt ridpunkt med rätt bestick och med rätt människor runt om.

Som din bok säger så är det en lång väg till framgång och jag tror en stor del av tillfrisknandet kommer när man accepterar det och kan ta att en del saker känns svåra och att man inte alltid behöver ha mål som är skithöga och ändå lyckas ha trevligt på vägen. Nej, det kanske inte gick att äta upp all pajdegen den dagen men du åt större delen av efterätten ändå fast mycket var svårt oplanerat och okänt. Och den biten du åt smakade förmodligen bra då också. Sammanfattnignen av den där ordröran var nog att jag tänker mig mål och delmål. Självklart ska ju det långsiktiga målet vara att kunna fira nyår som precis alla andra utan att gruva sig för maten, lämna något man egentligen vill ha osv men ett delmål kan ju se annorlunda ut. Kanske är det att komma dit, smaka på allt och prata med människor. Att nå delmål är fantastiskt det också och ger ju större motivation att gå ännu längre framåt när man verkligen ser att det händer något, att man kommer någon vart.

Hur som helst, gott nytt år och grattis till att ditt nyår blev så bra=)

2013-01-01 @ 17:15:57
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0