Återfunnen Favvis!

Keso, leverpastej, skinka, nötrulle, ost, prickigkorv, ägg...?! Ville ha nya smaker och ge smaklökarna något nytt pålägg för en gångs skull. Satte i gång tankeverksamheten och funderade på vad jag brukade äta. Ostmackor, salami + banan, stekt ägg.. inget lockade mig riktigt ikväll!
 
Sen kom jag på det; Kaviar!
 
Vet inte hur många kaviarmackor jag har plöjt igenom under åren. Många är det, utan tvekan. Under hela förra sommaren så var det knäckemacka, stekt ägg och kaviar som agerade frukost – varje morgon. Och som den periodare jag är så är det inte så konstigt att jag är en hejjare på att föräta mig på saker. 
Har hursom inte ätit kaviar sedan dess. Mycket dumt. 
 
 
...självklart fick en skål med favoritgodiset åka i magen också. Något annat vore la knasigt. Och föresten så smakar kaviar rätt skumt egentligen. Starkt och jävligt, men gott. Visste dock inte vad som skulle göra kaviaren sällskap. Vad passar tillsammans med kaviar egentligen? (Förutom ägg och keso då..) Och jag älskar udda kombosar, så kör på ;) 
 
Något annat som ska förtäras såhär lagom till jul är köttbullemackor med en jäkla massa rödbetssallad på! Det är grejer det. Och sillmackor med potatis på. Eller klassiska julskinkemackor. 
Tänka sig, det finns ju massa andra saker än keso och leverpastej som man kan ha på mackorna..
 
 


Kommentarer
Emma

Tunnbröd med julskinka, grov senap och äppelmos. Awesome!

Svar: det lät inte heller så tokigt :D
Cecilia

2012-12-19 @ 20:40:06
Caroline

Kaviar med avocado eller banan

2012-12-19 @ 21:02:19
URL: http://carro6.blogspot.com
Anonym

Tror en del äter avokado med kaviar på smörgås. Har dock inte testat det själv;)

2012-12-19 @ 21:10:16
Lisa

Kaviar+ gurka
Philadelphia+ kaviar
Stark ost+ kaviar

Plus lite andra favisar hos mig:
Chèvre+ päron
Keso+banan+ kanel
tipstipstips!

2012-12-19 @ 21:43:48
URL: http://koffeinpralin.blogg.se
Jenny

Kan du inte lägga ut ditt recept på de bröd/frallor du brukar baka jämt? :)

Svar: Det ligger redan ute! :)
Cecilia

2012-12-19 @ 23:36:34
Maja

Själv är jag så grå och tråkig; ost och skinka(eller helst saltrulle...) på mina mackor. That's it. Kaviar tycker jag inte alls om, inte leverpastej heller. Men en ostmacka kan vara förjävligt underskattat ibland! ;)
Massa kramar! <3

2012-12-20 @ 08:45:29
URL: http://cuilenya.blogg.se
Linnea

kaviar är stört gott och allra bäst med ägg såklart! jag gillar randigkaviar, tycker den är så mild och krämigt god! nu äter jag ju inte alls kött (bara fisk, skaldjur) med jag har sett att det kommit prickig kaviar som ska vara med smak av typ salami, kanske vore nått för dig att testa? annars så älskar jag att möla på massa rödlök på mackan, passar till alla pålägg! också senap är ap gott!

kraam

Svar: Haha rödlök säger ju.. håller med! Passar till ALLT och äter nog lite för mycket av den vara för min stackars mage. ;)Åh, kaviar med smak av salami? Kan vara gott.. men lät udda. Haha.

Ha en fin kväll :))
Cecilia

2012-12-20 @ 13:56:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0