Fredagskväll

Hemma efter en superbra dag på jobbet. Hela veckan har glidit på så bra. Och främst är det maten som avgör hur jag tycker att dagen på jobbet har vart. Och den här veckan är jag mer än nöjd. Provat på nya saker och har kunnat äta i lugn och ro. Så skönt så ni anar inte! :)
Är hemma och pausar innan jag ska iväg och träffa tjejligan. Massa fina vänner som ska ses ikväll. Men tycker att det är så svårt att "ta med mig något". Kvällis äter jag hemma.. men sen då? Alla bunkrar upp med ostbågar, chips och godis. Och jag vill inte vara den som sitter med ett jävla äpple. Men samtidigt känner jag mig inte tillräckligt bekväm med att ta med mig någon utmaning för den delen heller. Kanske borde passa på, men tyvär.. känner mig inte tillräckligt trygg på den punkten än. Ska förbi affären och hoppas på att få med mig en "halv" utmaning åtminstånde. :) Lite matsocial får man ju se till att vara! 
Förr när vi sågs så var det alltid "Jaha, äpple och cola zero, vad ovanligt Cissi". Trött på att förknippas med det må ni tro. Jag är inte den som är den längre. Kommit längre än så, bara att de inte ser det. Jaja, får se vart jag hamnar!
 
I morgon ska vi iallafall baka pepparkakor. Degen är gjord och är redo att kavlas ut. Ska baka tillsammans med familjen ute i somamrstugan. Kan det bli mysigare? Och kan det bli något bättre tillfälle än att anta mig nästa utmaning? Don´t think so. Fast som jag sa.. nästa utmaning borde vara att fixa en utmaning på ett tillfälle som "inte passar". Att ta det i all hast – när situationen inte känns hundra. Om ni förstår? För i det friska livet så ska inte utmaningar vara planerade och situationen behöver inte vara perfekt. Det kanske är de spontana utmaningarna som stärker än i längden liksom. 
 
Hoppas iallafall att er kväll blir mysig. Puss & Kram
 
 
 
 


Kommentarer
Sandra

Jag tror inte du ska fundera så mkt på hur det är i friska livet än... Nu i början är det nog bra om du har planerade utmaningar... Tills de blir en vana liksom. De spontana kommer med tiden. Kram

2012-12-07 @ 19:00:23
URL: http://daysofmine.blogg.se
anna

tror absolut att det är de spontana sakerna i livet, som man är nöjd med, som ger en mest i längden.
Hela livet är ju egentligen en sjukt spontan sak. Brukar jämföradet med vädret. På morgonen kan det vara regn, men framåt eftermiddagen kan det spricka upp, även om meterologerna säger nått annat..;)
U never know :)

2012-12-07 @ 19:16:31
URL: http://pinkmaffia.spotlife.se
emma

Sjukt bra inlägg; puscha inte dig själv för mycket, utan ta de där stegen som känns jobbiga men överkomliga! Skit i vad någon annan säger ikväll, bara du vet att du tar hand om dig <3

2012-12-07 @ 19:53:54
URL: http://www.ungefaer.blogg.se
ellen

Glad jag blir av att höra att veckan varit bra och låter som att du kommer få en riktigt fin helg!
Vad gäller utmaningar så måste man ju börja nån stans och de har du gjort nu vännen, snart fixar du dom oplanerade sakerna också!

Hade tentan förra fredan men inte fått reda på resultatet än. Är dock i full fart med nästa kurs nu med första tentan 4 jan men hittills har pluggandet gått uselt och fattar verkligen noll men försöker att inte stressa upp mig.

Var rädd om dig vännen, tror på dig stenhårt!

KRAM!

2012-12-07 @ 21:22:35
URL: http://sandal.blogg.se
Caroline

Du skulle ju kunna köpa lite naturgodis. Nötter å sånt. Själv har jag smakat några olika yoghurt toppar och de är mumsiga och inte alls så farliga :) lycka till!

2012-12-07 @ 21:58:57
URL: http://carro6.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0