Julaftons Kväll!

Dagen med alla förväntningar är snart över. Nöjda? Jag är. Trötta då? Jag är. 
Hela dagen har ändå vart på en perfekt nivå för min del. Lagom av allt, men överdos av kärlek. Klyschigt, men sant. Och trots att man inte gör något ansträngande (mer än att äta och prata) så blir man alltid så förbannat trött på julaftons kväll. 
 
Startade dagen med mysfrukost och lite paketöppning här hemma. Sedan jullunch hos farfar. Sill, skinka, lax..ja, allt det där. Kollade kalle och öppnade ännu mer paket. Styrde sedan vidare mot Mormor och morfar. Möttes av en skål med tomtegröt utanför dörren. Åh, var julkänslorna på topp må ni tro. 
 
 
Tomten kom på besök och vi dansade runt granen. Våran tomte pratar förövrigt finska och har alltid gjort. Fråga mig inte varför. Haha. Sedan vankades det ännu mer julmat. Fick upp ögonen för kalvsylta. gott. Kvällen fortsatte sedan med sällskapsspel med hela tjocka slälkten, fika, massa snack och många övertrötta skratt.
 
Och nu till den stora frågan. Hur fan har det gått med utmaningarna? Den som väntar får veta. (hihi) Skriver om det i morgon istället. Nu väntar sängen! Upp tidigt då det blir stort släktkalas här hemma hos oss istället. 
 
Idag känner jag mig tacksam. För allt. Men framför allt känner jag mig stolt, vilket säger det mesta! Hoppas att ni har haft en mysig jul allesammans och att ni hade vart snälla nog för att förtjäna några fina små paket. 
 
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0