Kvällis!

Pausar i pepparkakspyntet och intar lite kvällsmat. Har sett många som tror sig äta för mycket på kvällen. Vadå för mycket? Kan det ens bli det. Mitt kvällsmål är bra mycket större än mångas. Men det är som sagt på kvällarna jag har som bäst aptit (och på morgonen). Och i mitt läge så är jag rädd för motsatsen – att äta för lite på kvällen. Äter mig gärna proppmätt för att någon timma senare (innan läggdags) äta lite till. Sedan är jag nöjd och mätt inför natten. Och med tanke på att jag alltid, varje morgon vaknar upp hungrig så är jag mer än övertygad om att jag inte äter för mycket på om kvällarna. Man måste ladda på depåerna rejält för att orka drömma fina drömmar hörni. :)
 
 
 
...samma som varje kväll. Men idag blev det håda mackor. Kan vara gott i bland. Är sugen på att prova på eget knäcke. Fröknäcke. Någon som har vågat sig på det någon gång tro? Langa recept i så fall :) 
 
Dags att återgå till pyntet. Puss
 


Kommentarer
anonym

Hej. har halkat in på din blogg och tycker den är jättebra! har lite frågor bara: Hur gammal är du? vad jobbar du med? Var bor du? Hur länge har du varit sjuk?

Hoppas du orkar svara för jag är bara så nyfiken :-)

Skickar lite pepp och en stor anonym kram!

Svar: Hej! :) Kul att du tycker om den :)Jag är 20 år, jobbar i en kiosk/gatukök. Bor en bit utanför Göteborg :) Vart sjuk i två olika omgångar och den här gången lite mer än ett år.. :)
Ha en fin kväll!
Cecilia

2012-12-05 @ 19:56:25
Genus

Det är helt okej att äta på kvällarna om du mår bra med detta! Jag brukar äta precis likadant och kan till och med gå upp nattetid om jag känner hunger. Det gäller ju att passa på när känslan väl kommer! Åtminstone för de som vill upp i vikten!
Frågade faktiskt min dietist på sjukhuset just om det var okej med lite udda måltidsordning, tänkte kanske att kroppen får det svårt att jobba och smälta maten när man lägger sig strax efter, men hon sa att det är helt okej. Att man brukar påstå det skulle vara ohälsosamt att äta på kvällen var enligt dietisten inte alls sant.

2012-12-05 @ 19:56:25
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
Hanna

Vad har du under muslin? yoghurt? vad för yoghurt isåfall? :)

Svar: Japp! Yoghurt och massa (!!) mosade bär och lite olika kyrddsättningar :) Kör på naturell då jag smaksätter själv :)
Cecilia

2012-12-05 @ 20:39:23
Greta

du själv har ju bakat och lagt upp recept på det.. ;)

Svar: På vilket ? :)
Cecilia

2012-12-05 @ 21:20:34
Em

jag äter överlägset mest på kvällen. en orsak till det är att jag inte kan kompensera bort det då, eftersom jag går och lägger mig direkt efter (smart man är, va? ;)) plus att det går lätt att äta framför tv:n! och för att det är GOTT såklart.

2012-12-05 @ 22:35:37
URL: http://addictedtorunning.blogg.se
Greta

fröknäcket ;)

http://vagenupp.blogg.se/2012/july/froknacke.html#comment

2012-12-05 @ 22:36:08
Sara

Jag har provat fröknäcke flera gånger. Har lite olika varianter på det - alla är lika goda :)
Är inte ett dugg fel att äta på kvällen, du ska äta när du är hungrig!
Kramar

2012-12-06 @ 09:39:12
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com
Mia Olsen

Jag bakar egna fröknäcke och kan säga dem att dem är GUDOMLIGT GODA! Godaste jag någonsin smakat för att vara helt ärlig (mamma med för den delen, hon äter upp alls hela tiden Haha!)

Släng iväg en kommentar om du vill ha recept! :)

2012-12-06 @ 12:26:34
URL: http://marslammet.blogg.se
Linnéa

Jag äter alltid mest på morgonen och sedan har det en förmåga att bli mindre och mindre ju senare det blir... Min aptit är alltid bra på morgonen, så det är lika bra att utnyttja det! ;)

2012-12-08 @ 22:56:51
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0