Nyklippt och Dagen!

Försöker att göra det bästa av var dag som går. Ibland går det bra, ibland bättre. Och ibland går det sämre och ibland sämst. Idag har det vart ett mellanting av allt det där. Men jag vet att den kommer sluta som "det bättre". Göra om och göra rätt är något jag har blivit bra på. Så fort jag har bestämt mig för ett beslut jag tror att jag ska hålla fast vid. (Ett dåligt) så ändrar jag alltid det till det bättre i slutendan. Så blir det nästan alltid. Det är som förnuftet springer i kapp mig i sista stund och ser till att det blir rätt! Även i detta fall. Ett extra mål mer än i vanliga fall med andra ord. Hejjahejja! Känns förjävla bra. Fortsätter jag såhär så kommer det inte vara några problem att klämma in yttligare ett om ett tag..
 
Ringde och bokade klipptid förut. "Klockan två om ni har". Och de hade dom. Perfekt tid för att pussla ihop dagen med shopping och mat. Hade nästan vart bra om de inte hade den tiden, så jag vart tvungen att tänka om istället. Men då de ändå hade tid så hade det väl vart onödigt att tacka nej liksom! ;)
 
Fick en förfrågan om jag ville vara hårmodell. Åhåå man tackar. Har jag så bra kvalitet på håret tänkte jag. (Jävla önsketänkande). Frågade varför mitt hår passade till just håruppsättningar och fick svaret; "Ett friskt hår är för glansigt och sitte rinte uppe – och ditt är motsatsen". Haha Whaaaat. Tack för den liksom! Men det är väl tur att det kan vara till någon nytta i allafall ;) 
 
Nyklippt och nöjd!

Frågade även vad man kunde göra åt håravfall. Och det första hon sa (med en jävligt hård blick) var att äta regelbundet, mycket och bra mat. Nog för att hon har rätt, men det kändes lite dömande på något vis. Och håret som trillar av är ju gammalt, dvs att det är det håret som tog stryk när jag fick i mig som minst näring. Låter inte det rätt rimligt? 
 
 
Det "råkade" bli sushi efter klippningen. Vi var ju ändå på stan liksom. Och efter det begav vi oss mot Göteborg för att kolla lite julisar osv. Kom hem med smycken och massa annat fint som får ligga under granen i en vecka till. Vågar fortfarande inte köpa kläder. Av många olika anledningar. Det börjar klia i mina "Köpa-tighta-kläder-fingrar" nu må ni tro. Fast det får vänta tills våren åtminstånde! Då jävlar blir det kort och tight ska ni veta ;) Men för att kunna stoltsera med lite booty så ska det intas en och annan matbit först. Och jag är på god väg. Ett extra mål idag och kanske två i morgon? Så får det fortsätta.. 
 
Sitter med kvällis framför mig som ska i magen nu och senare, innan läggdags väntar ännu mera godsaker! Hoppas er dag har vart fin :) PUSS


Kommentarer
Ella

Frågade förut men fick aldrig svar, varför tar du alltid åtta bitar om du vet att det ska vara minst tio? :)

2012-12-18 @ 19:50:17
Elin

Hahah, det var allt lite kul det där med håret! Frisörens kommentar alltså!

Det är väldigt spännande hur mycket maten faktiskt gör, det påverkar inte bara humör och ork hur vi äter. Utan faktiskt hela kroppen, verkligen hela! Jag har hört att det tar ungefär 3 månader från att man äter b-vitamin (som är bra för håret) tills att man ser skillnad. Såklart minst tre månader, men ändå!! :-)

Härligt att se att du gör framsteg, glöm inte att pepparkakor gör en snäll! ;-) hehe!

2012-12-18 @ 19:58:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0