Tacokyckling

Vakande ögon. Lika bra det. Obehagligt men samtidigt tryggt. Improviserade lunchen så in i bomben också. Ville ha tacos, vilket blev nedröstat. Så bestämde mig för att göra kyckling – med tacosmak. Lite för starkt för min smak, men det var gott. Nästa gång får det bli riktig tacos istället! Och med riktig tacos menar jag riktig – med alla tillbehör, precis som jag brukade äta det. 
Dock lyckades jag med tacokryddningen, utan "kryddpåse". Så får det bli nästa gång också, istället för färdigköpt. 
 
TexMex-kyckling + Couscous
 
Kyckling, krossade tomater med smak av chili, sambal olek, spiskummin, cayenne, vitlök, majs, fond och en jäkla massa andra saker. Koka ihop och servera med något som passar sig! 
 
Har haft en fin dag hittils. Hoppas den fortsätter så. Måendet går ju förtusan upp och ned hela tiden och det är inget att lita på. Lite småjobbigt om jag får säga det själv. Vet inte vad jag föredrar.. Att vara ett känslomonster som skrattar och gråter om vartannat än att vara sådär tråkigt blank och tom. Föredrar nog inget av det faktiskt.
 
 
Nu blir det jobb tills halv ett. Puss 


Kommentarer
beayourdreams.blogg.se

Idag ska jag, för första gången på väldigt länge, äta tacos med familjen. Alla tillbehör; det ska bli grymt. Kram på dig! Älskar att läsa din blogg, blir så himla pepp! <3

2012-12-14 @ 15:48:29
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Lisa

Hoho vad alla ska äta taco idag då.
Hör till den kategorin själv, eftersom det var precis vad som serverades i skolan idag, hähähä!

Kram

2012-12-14 @ 16:30:18
URL: http://koffeinpralin.blogg.se
emma

Usch hatar humörhopp!
Tacos är supergott, detta var bara ett steg mot originalet :)
<3

2012-12-14 @ 19:43:06
URL: http://www.ungefaer.blogg.se
Maja

Själv åt jag Tacos nyligen, mums på det! Den ständiga frågan; Hårt skal eller mjukt bröd?
Jag röstar för hårt! Hur ser din Tacos ut då? Själv kör jag på tomat, gurka och ost. Mums på det!
Kram!

2012-12-14 @ 20:22:56
URL: http://cuilenya.blogg.se
Anonym

En sak jag har tänkt på är varför det alltid är du som lagar maten. Är det ett sätt att ha kontroll? I den situation du är i nu vore det kanske bättre att någon annan lagade maten och du bara åt. Känns lite fel att det är den med en ätstörning som ska ha hand om matlagningen i en familj.

Svar: Så länge jag inte bara gör safe food så är det väl inget konstigt att det är jag som fixar maten? Och det är inte alltid jag som bestämmer. Lagar för att det är kul och för att de andra ofta jobbar :)
Cecilia

2012-12-14 @ 22:05:00
azggs

you look amazing can i ask howe long it took you to gain 10 kg i gained 5 in 2 months so proud

2012-12-15 @ 12:12:49
Maja

Sv: Det var allt en udda kombination, banan i Tacos har jag då aldrig hört talas om!
Massa kramar! <3

2012-12-15 @ 13:17:07
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0