Tredje Advent

Vaknade alldeles för sent idag. Men det är inte lätt att ta sig upp i vanlig tid när man lägger sig in på småtimmarna. Lätt att dra ner på "det sena" målet för att hinna känna hunger inför nästa. Men so what? Ibland får det bli såhär och om jag nu inte skulle vara lika hungrig vid lunchen så vet jag ju vad det beror på. Nåja, hela frukosten är i magen nu i allafall! 
Om nu dagen har börjat såhär, ja då är det lika bra att fortsätta i utmaningarnas spår. Det är ju trots allt tredje advent. Dock är det inget bak inplanerat och i så fall får det följa med något från affären eller så får jag plocka från den där hyllan i skafferiet! 
Vet dock med mig att det är lättare att fixa en utmaning när man slipper tänka så mycket på vad man ska ta. Förra gången föll det sig naturligt med en lussekatt då det var just det som bakades den dagen. Men nu, när jag har allt att välja på. Vad tar man då? Att välja något från affären är ingen idé. Då vet jag hur det slutar! Men lite choklad efter maten eller några pepparkakor till förrätt har väl aldrig skadat något. 
 
Det börjar kännas i kroppen att jag har stängt på jobbet många dagar i rad nu. Sena nätter och rätt tidiga morgnar. Får hoppas på att schemat nästa vecka anpassar sig så jag kan få lite mer sömn. Påsarna under mina ögon börjar göra sig påminda. Inte så sexigt tyvärr.
 
Ska jobba ikväll med men innan dess blir det en heldag med det vanliga. Förena lite nytta med nöje. Fika, handla, vila, äta gott och träffa lite fint folk! Ska nog bli en fin söndag hoppas jag på. Redan en vecka sedan jag var på julbord. Herre vad tiden går.. Dags att påminna sig om det. Medans jag står still så går tiden framåt. Funkar väl kanske inte så bra.
 
Hoppas ni får en fin tredje advent. Puss
 
 
 


Kommentarer
Maja

Hoppas du hittade någon fin utmaning som passade! :D
Låter inte kul att du haft ett så jobbigt schema, så håller både tummar och tår att det blir bättre nu, för man ska ju inte slita ut sig alltför mycket!
Massa kramar! <3

2012-12-16 @ 14:41:37
URL: http://cuilenya.blogg.se
isa

Hoppas du också får en fin dag sötnos! Är det här något du börjat med, utmaningar varje advent? Sjukt bra! Framåt ska vi vännen. äter massa choklad nu och laddar för en fika med en vän lite senare. kämparkramar!

2012-12-16 @ 14:57:26
URL: http://cookiedough.spotlife.se
emma

Usch, valen är så jävla svåra ibland! Men tänk på att du kan välja något anant nästa gång, det brukar hjälpa mig i alla fall.
Angående påsar under ögonen: det är INNE med lite blek vampyr-touch nu, deppa inte över det! Tänk hur hypade twilight-stjärnorna är ;)
Stor kram!!!

2012-12-16 @ 19:42:48
URL: http://www.ungefaer.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0