Våga Prova!

Sitter och äter frukost i lugnan ro framför teven. Tänker och filosoferar. Kommer fram till en del bra saker. Som att jag skräms av tusen saker, som jag egentligen inte vet om de är farliga eller ej. Allt är baserat på känslor – inte fakta. Hur kan man veta om man inte provar? Omöjligt. 
 
 
Jag (vi?) är duktiga på att skjuta upp saker för vi tror att det är dömt att misslyckas. Man väljer det säkra före det osäkra för att slippa all ångest. Ångest som kanske inte alls kommer att dyka upp. För hur kan man veta om man inte slänger sig ut för stupet och prövar? 
 
Ni fattar nog vart jag vill komma. Vågra prova!
 
Ska åka och jobba snart. Och väl hemma väntar en massa tapas ikväll. Det är något i min smak! Vilket ni kanske har förstått vid det här laget. Plock och pill. Haha. Löööv it!
 
Ha en fin torsdag. Puss


Kommentarer
Anna

Åhh, gott med tapas! Det gillar jag också. Detta plockande med smått & gott. Äta lite av varje.

Kloka funderingar om att våga prova och gå emot känslan, för det är ju som du säger en känsla. Jag är likadan. Tänker att gör jag så kommer det kännas si och så. Men det gör det kanske inte. Bästa sättet att få veta är ju faktiskt att prova.
Dessa känslor, de är bra förvirrande ibland.

Ha det fint och ta hand om dig!
KRAM!

2012-12-27 @ 15:43:42
URL: http://chokladpralin.blogspot.com
Genus

Kloka ord!
Det är bara att köra på, inte tänka för mycket.
Som Elmer Diktonius sa det: Att aldrig ångra det man gjort. Men det man icke gjort!

2012-12-27 @ 20:04:28
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0