Vår älskade Keso

Att jag är en sucker för keso är det nog ingen som har missat. Funkar till det mesta och är mättande och bra. Här hemma slukas det flera kesoburkar i veckan må ni tro. För det mesta brukar det hamna på mackorna eller i yoghurten. Men det finns många andra sätt att använda keso. Tex;
 
- Pasta & Köttfärssås + en stor klick chilikeso är pricken över i:t. 
- Supergott att ha i tacos.
- Banan + keso på macka.
- Keso på pannkakor!
- Keso med smak av grillad paprika att ha i sin toast. 
- Lägg keso på laxen och skjutsa in i ugnen. 
- Blanda ner i filen/yoghurten.
- Släng på ett gäng nötter och lite skivad frukt till mellis.
- Keso som topping på gröten. 
- Blanda keso och pesto och du har en perfekt sås. 
- Keso + makrill
- "Ostkaka" gjort på ägg och keso, in i ugnen. Smaksätt hur du vill!
- Keso + varm nyponsoppa (!!) Prova :) Och självklart lite beskvier på toppen. 
- Keso, valnötter och honung.. just sayiN.
- Knäckemacka + keso och kaviar. 
- "Risifrutti". Keso, yoghurt + sylt. 
 
Keso på två olika sätt
 
Vad tusan, man kan ju ha det till allt egentligen. Hos mig hamnar den oftast på mackan. Men även att ha den i tacosen är en storfavorit. Äter både smaksatt och naturell. Ingen minikeso bara, den smakar skumt tycker jag. Alldeles för grynig på något sätt! 
 
Nu kurrar magen. Dags för kvällis. Ingen idé att jag säger vad det blir ;) Hur äter ni eran keso? 


Kommentarer
Beatrice

Åh jag har fastnat för minikeso dock, tycker den alltid är krämigare, grynigare. Det började väl först med att den var kalorisnålare, men jag har testat den vanliga vid flertal tillfällen men minikeson är enligt mig godare! Blanda med yoghurt till gröten, till laxen, till allt! På macka med leverpastej + skinka.. Åh keso går att äta till ALLT! Gudagott är det! Synd bara att det är så dyrt i längden; keso är ingen billig vara inte!

2012-12-06 @ 20:03:21
URL: http://slowlyforward.blogg.se
Caroline

Åh va jag blev sugen på keso nu. Måste jag köpa imorgon haha. Jag är en periodare och äter keso iperioderochibland inget alls

2012-12-06 @ 20:35:08
URL: http://styrkaochhalsa.blogg.se
ellen

Brukar inte äta keso så ofta men tycker det är gott! Brukar oftast ha den på macka med lite örtsalt på toppen el med kanel (supergott med skorpor, bregott och sen keso plus kanel!). Annars är det också gott att fräsa vitlök i olja, blanda ner spenat, keso och riven lagrad ost och käka till typ pasta. Synd bara att keso ska vara så dyrt...
Hoppas du kan sova gott i natt vännen och fortsätt vara modig!

2012-12-06 @ 21:14:17
URL: http://sandal.blogg.se
Linnea

asså.. jag tycker absolut keso är gott men jag har inte fattat hypen och hysterin :P och när jag köper det så blir det oftast någon med nån smak typ den med feta/oliv smak den e god! dock inte så gott i yoghurten kankse ;) haha

kram!!

Svar: De med smaker är supergoda! :) Prova den med äpple/vanilj!! Den är kanin att ha i yoghurten däremot ;)
Cecilia

2012-12-06 @ 21:36:58
ellen

Ägg käkar jag så gott som varje morgon så skulle kanske testa att blanda ihop med keso. Brukar annars äta den kanske lite udda kombinationen, bröd, bregott, ost och sen skivat ägg med örtsalt på toppen:). Håller med om att keso-mellanmål är dyrt, fast funkar om man måste ha ngt när man är "på språng".
Är du ledig i helgen?
Stor kram!

2012-12-06 @ 21:49:10
URL: http://sandal.blogg.se
Think Thin

Keso är verkligen supergott! :)

2012-12-10 @ 11:34:08
URL: http://thinkthin.blogg.se
Mikis

Åh, i love keso! Vad är det för någonting du har gjort på den högra bilden? :) Dock äter jag alltid minikeso, men min sambo tjatar om att jag borde byta ut till den normala sorten...

2012-12-10 @ 23:54:38
URL: http://mikismat.blogg.se
Mia Olsen

ÅH KESO+KAVIAR är också en utav mina specialiteer! när jag började våga äta kaviar igen (förra året) så berättade jag för några av mina vänner att jag hade det med keso på mackan, och dem bara "uuuääääh" typ. men vad falls? naturell keso går ju super bra ihop med kaviar!

och i filen/yoghurten med varma bär och kanel, rör runt och sen toppa med flingor/nötter mm. såååå gott. haha.

och såklart i wraps, på pannkakor som du själv skrev, i gratänger, keso-ostkaka med hallon och mango, eller med kall apelsin+kanel, kanel-socker stekta äpplen med keso, keso+nötter+torkad frukt, fattigriddare med keso.

alltså haha, man kan ju ha det till allt!
körde en gång på en curry keso när jag behövde nödlösning till lunchen. och naaaaam säger jag bara!

2012-12-11 @ 14:35:07
URL: http://marslammet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0