Förvirrad

Jag gör mitt bästa. Jag äter tills magen ser ut som en ballong. Som jag sagt tidigare så gör jag detta på mitt eget sätt och ja, jag måste erkänna att det inte verkar funka. Trots att jag ökat portionerna, ökat antalet måltider per dag och slutat träna så fortsätter vikten ner. Och det är så sjukt frustrerande och förvånande(!!)

Hade jag sett siffrorna som visades på vågen i morses för några veckor sedan så hade jag blivit glad. Men idag blev jag bara arg. Börjar verkligen inse på riktigt hur mycket mat som krävs för viktuppgång. Först måste man:
1. Sluta gå ner i vikt
2. Stå still i vikt
3. Gå upp i vikt
Det verkar vara svårare för mig att öka i vikt än gå ner i vikt. Ska fundera ut vad jag ska göra för förändringar i matväg. Detta gjorde dock att ångesten inför nästa vecka minskade lite och det är ju faktiskt ett plus om man ska se det så. Så..500 kcal i överskott/dag är vad jag ska sträva efter, helst lite mer.
Kommer inte orka äta mer till varje måltid. Portionerna är redan så pass stora. Antingen får jag äta ännu oftare och/eller välja andra livsmedel som är lite mer energirika än de jag äter nu. Ska börja unna mig också. För det är jag helkass på. Alla njuter väl av en godispåse ibland? Varför ska inte jag få göra det? Nu är det som sagt fredag också och det kanske är dags redan idag att utmana? I så fall ska jag äta naturgodis. Var pinsamt längesedan jag åt det. Det är det bästa som finns, näst efter klubbor! Haha.
Blev i allafall så förbannad i morses att jag var tvungen att rensa tankarna lite. Så jag gick upp till sjön som ligger precis brevid oss och satte mig på en sten och njöt av vädret. Var riktigt mysigt! Nu har jag precis ätit mellanmål i form av en iskall apelsin+kanel. Vet att jag borde ha ätit mer till mellis. Men var så förbannat sugen på en apelsin och det var inte allt för längesedan jag åt frukost.
Nu ska jag jobba lite och senare blir det sushi med fina mamma. Haha det bästa med sushin tycker jag är ingefäran. Ber alltid om mer plus att jag får all mammas då hon inte tycker om det. Mums!
Se till att NJUTA av helgen nu. Det ska jag göra. Hela familjen är samlad i helgen med, vilket inte händer så ofta då mina syskon inte bor hemma. Så det ska bli kul. Blir god laxmiddag i morgon som jag ser fram emot med.
Puss och kram från en förvirrad själ 


Kommentarer
Ellen

ja det var första gången! jag hade höga förväntningar på hur hon skulle vara, men hon nådde MYCKET högre än dom. åh så underbar hon var! ja eller hur! :-D

2012-02-24 @ 15:27:47
URL: http://ellenkiara.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0