Hyllning till räkorna

Hade tänkt åka iväg för att kolla tv hos en vän ikväll. Men nej, det blev lite ändrade planer nu. Blir räkmys med familjen istället, melodifestivalen och en film. Inte fy skam det heller! Kanske bara är bra. För då får jag kvällis i magen vilket jag inte hade fått annars. Hade inte vågat utmana mig ikväll då jag inte känner mig stark nog att utmana när jag är bland för mycket folk. Så det hade bara slutat med något "säkert" fredagsmys. Men nu blir det mackor, räkor, kanske ägg och fruktsallad istället. Bättre och dessutom godare.
För ett par årsedan var räkor det äckligaste jag visste. Bara lukten fick mig att må illa. Nu är det dock helt omvänt. Räkor, räkmacka, räkwok, räkpasta..ja..det låter väl inte helt fel? Dessutom är det rätt så socialt att äta skaldjur. Längtar tills i sommar då vi brukar ta med oss räkor ner till vattnet och äta. Eller ännu bättre - sitta i segelbåten i någon fin naturhamn och äta räkor och dricka vin. Haha oj vilket hyllningsinlägg till räkorna :D Men det är de värda!
Annars så har dagen vart väldigt bra. Vaknade, åt god frukost (blev äggmacka), åkte ner och fikade på stan, kom hem och åt mat i form av fläskfile, bakad potatis, en supergod sås, stekta champinjoner och en god sallad.
Dagen i lite bilder
Vad ska ni äta för gott ikväll?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0