Misslyckande

Precis ätit familjemiddag. En riktig söndagsmiddag blev det. (Iaf för vår familj). Lax i ugn med citronsås, potatis, sparris, avokado, sallad och massa gott till. Efter maten så säger min syster "nu ska jag göra efterrätt". FAN tänker jag. "Du behöver inte göra till mig. Jag är jättemätt", säger jag.
"Ska du verkligen inte äta lite när hon har stått och gjort lite god efterrätt", säger pappa. Men jag ville verkligen inte ha. Jag är feg. Det var ju för fan bara yoghurt, valnötter + honung. Sådant jag hade kunnat tänka mig att äta till kanske frukost/kvällsmål, men när jag får det så oförberett så går det helt enkelt inte. Jag valde ett äpple till efterrätt istället. Så sjukt misslyckat! Jag skäms faktiskt lite.
Det är nog något av det jobbigaste tycker jag. När man måste äta "oförberedda" mål. Det går lixom inte. Om det så bara gäller lite ynka yoghurt och nötter. Nåväl. Åt i allafall rejält till middagen. Det är jag stolt över!
God mat blev det i allafall!


Kommentarer
dedde



oj tack för tipset! det måste jag verkligen testa! :D



PS. läste just ditt inlägg om söndagsmiddagen. se det inte om ett misslyckande, det låter ändå som att du är på god väg :) försök att se att du LYCKADES med en helt vanlig middag, och antagligen en god sådan. tänk vad bra, nästa gång kanske efterrätten också går :)

kramen!

2012-02-26 @ 18:13:59
URL: http://deds.bloggg.se
Anonym

sv: haha du har en hhimla bra poäng i det! Även om du inte fick i dig efterrätt idag så får du det en annan dag, det är inte farligt! <3

2012-02-26 @ 18:16:56
URL: http://brunnbergjohanna.blogg.se/
Sara :)

kämpa på! <3

2012-02-26 @ 18:20:31
URL: http://misssteinholtz.blogg.se/
Julia

usch! Så är det för mig med! Oförberedda mål skapar bara panik. Önskar att jag aldrig fått ätstörningar, utan kunde äta vad jag vill precis när jag vill.

Önskar ibland att jag blev liten igen... då allt var bra

2012-02-27 @ 20:36:46
Anonym

Svar Julia: Det är aldrig försent att bli frisk. När vi är friska så kommer oförberedda mål inte vara något problem. Vi kommer inte ens tänka på att de är "oförberedda mål". Kämpa på.

2012-02-27 @ 20:49:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0