11 Juli

Godmorgon!
Trots en och en halv veckas uppehåll från jobbet så gick det ändå väldigt bra igår - och snabbt. Tiden susade förbi och vips så var klockan halv ett och tid för att styra hemåt. Väl hemma åt jag nattamat och hamnade framför datorn på tok för länge. När jag sedan försökte mig på att somna så vet jag inte vad som hände. Flipp i huvudet och tankarna hade slagsmål. Jag behöver ständigt påminna mig själv om varför jag gör det här! Jag hade lika gärna kunnat dra ut på det. Låta det gå ännu långsammare. Men vad hade det lönat till? 
 
Hembakat bröd med keso/paprika och skinka/gurka
Naturell yoghurt/kvarg + vaniljpulver, kanel, nötter, rostad kokos, gojibär, bananchips och dinkelpuffar
Färska jordgubbar plockade av moi
 
När jag vaknade i morses så bestämde jag mig att slå bort alla dumtankar och ställde mig istället och gjorde iordning en dunderfrukost. Var även lite nyfiken på vad siffrorna på den där dumma manicken skulle visa efter en veckas semester från "det regelbundna, säkra". Att utmaningar, annan mat, "farlig mat" och knepiga tider skulle få min vikt att rusa iväg stämde inte riktigt. (Vilket jag trodde att det skulle göra). Men nu är jag hemma igen och kan återigen fokusera på att få i mig allt till punkt och pricka. För den mängd jag dagligen får i mig här hemma är tillräckligt, det har jag fått bevis på många gånger. 
 
Nu ska jag träffa en vän och ikväll blir det jobb igen. PUSS & KRAM
 


Kommentarer
Linda

Hej,Jag måste skriva till dig o säga att du ser underbar ut efter din resa,ser glad o fin ut.Kämpa på.Linda från Alingsås oxå

Svar: Hej, tack vad glad jag blir! :) Hur mår du? Kram
Cecilia

2012-07-11 @ 15:06:44
isa

Vad avis jag är på dig som har ett så bra jobb! Kämpa på sötnos så når du snart dina mål!! kram

2012-07-11 @ 15:16:45
URL: http://cookiedough.spotlife.se
Elin

Hej finis hur mår du?<3

2012-07-11 @ 15:24:44
URL: http://motfriheten.webblogg.se
Linda

Hej, Kul att du svarar,jag mår siochså just nu,lite jobbigt med alla dumma tankar men jag ska bli frisk.Kram på dig

2012-07-11 @ 17:13:47
Linda

Hej igen. Siochså med mig, dumma tankar o så, men jag ska bli frisk o fri.KRAM

2012-07-11 @ 19:45:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0