Kroatien del 2

Ett dopp mitt ute i ingenstans
 
Den gassande solen ledde ofta till akuta badbehov. Att stanna båten mitt ute på det öppna havet för att sedan dyka ner i ett mörkblått vatten där djupet var på 90 meter var en underbart, om ens lite läskigt. Bäst var att inte tänka på vad som befann sig nedanför en. 
 
Här tar man inte bilen till affären! 

Älskar att strosa runt i mataffärer när jag är utomlands. Nåja, jag vet inte om det är värda att kallas för mataffärer – men det är roligt i allafall ;) Finns alltid så mycket ny, spännande mat! Och extra mysigt blir det när man tar dingen till affären istället för bilen. 
 
 
Kycklingfilé, grillade grönsaker och ajvar

Vid ett tillfälle så åt vi på en restaurang som var aningen bökig att ta sig till. Man var nämligen tvungen att simma in till restaurangen, något annat sätt kunde man inte komma dit på. Rätt fräckt, faktiskt! Det var en idyllisk liten restaurang och när han han som jobbade där skulle sätta igång att grilla det vi hade beställt så hämtade han "ved" från träden breve vårat bord. Han jobbade helt själv på restaurangen och sprang som en iller. Fick så jäkla varma känslor och jag funderade på att springa och hjälpa honom där ett tag. Pricken över i:t var när han inte fick igång grillen och hämtar en hårtork till hjälp. lilla vännen.. maten var underbar i allafall och restaurangen lika så. 
 
Att hålla sig vaken på en båt är omöjligt för mig

Tyckte att denna bilden var lite roligt. Det är nämligen så att jag sover, trots att ögonen är halvöppna. Haha. Jag har alltid haft enorma problem med att hålla mig vaken på båtar som åker. Jag vaggas till sömn på några sekunder. Så det har blivit en del slappande på båten för min del. Dock hade jag inte lika lätt att somna på kvällarna. Anledning? På tok för varmt. Men då gör man följande...
 
En natt i sittbrunnen

Fick panik på värmen en kväll och flyttade ut i sittbrunnen. Vi sov i en naturhamn den natten och jag hade utsikt över fullmånen. Förbannat mysigt. Hade lagom nära till morgondoppet i allafall ;) 
 
Nu ska jag göra mig i ordning. Vet dock inte vad planerna är för dagen. Ska äta sushi och jobba i allafall. Och sova middag! Hoppas ni får en fin dag. Puss & Kram.


Kommentarer
Saga

Men guuud det låter ju hur underbart som helst!! :D

Sv: vad kul att höra! den är faktiskt mycket bättre än jag kunde föreställa mig :)

2012-07-12 @ 13:49:58
URL: http://wanttobehappy.blogg.se/
Rebecca ute på segelbåten<3

vad mysigt det ser ut! själv är jag ute med familjen i Stockholms skärgård och ska åka över till Gotland om någon vecka.
Vill också segla i Kroatien! har du seglat förr eller var det första gången? :)

2012-07-13 @ 10:33:02
URL: http://denksam.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0