Kroatien del 3

Mysiga kvällspromenader vid vattnet
 
Vahr

Vi styrde båten mot staden Vahr. Även kallad "Lavendel-ön". Ljuvlig lavendeldoft spred sig över hela hamnen och jag fick med mig en ursöt burk med lokal lavendelhonung samt en doftpåse att ha i klädlådan. En sådan ö borde vi ha här i Sverige också tycker jag. Där hade jag bosatt mig. 
 
Ett glatt gäng medvetna om att resan fick en extra dag
 
Åskoväder runt om i Europa resulterade till att första planet blev försenat – vilket i sin tur resulterade till att vi missade planet som skulle ta oss till Sverige. "Fan va gött, jag har aldrig vart i Tyskland", sa någon. "Fan va gött, då blir det hotellfrukost", sa jag. Haha. Finns det något finare än att sitta på en frukostbuffé? Tror bannemej inte det. 
Frukost – när den är som bäst på riktigt!
 
Tror jag tog om sisådär fyra gånger och åt bra mycket mer än resterande personer kring frukostbordet. När det finns så mycket gott att välja på så måste jag prova lite av allt. Det var väldans tur att jag fyllde på matdepåerna ordentligt då resten av dagens matintag blev lite halvtokigt. 
I det stora hela så gick maten under resan väldigt bra, förutom vid dit och hemresan. Och det var precis som jag misstänkte.
 
Måste även berätta en sak jag är väldigt, väldigt stolt över. När vi väl fick reda på att vi skulle sova på hotell så blev vi även erbjudna mat på hotellet innan läggdags. Hade detta vart för någon månad sen så hade alla tankar skrikit hejvilt på mig. "Middagsbuffé klockan tolv på natten? No way". Men det var många timmar sedan vi åt och trots att jag kanske inte riktigt var sugen på middag vid den tiden så insåg jag faktiskt att jag behövde få i mig något, trots den sena tiden. Jag slevade upp mat och åt för glatta livet! Kändes så friskt och bra – för alla andra gjorde ju också det, så varför skulle jag sitta där som ett fån med kurrande mage? Och trots det sena, stora matintaget så vaknade jag ändå upp hungrig och drog i mig en hel frukostbuffé. Så jag gjorde nog ett väldigt klokt val i att äta! (Stolt, minst sagt)
 
 
Så bra som jag mådde på den här resan var längesedan jag gjorde. Jag kände mig fri och levande. Trivs bra med varma vindar i håret och bländande sol i ögonen. Hade gärna stannat sisådär några veckor till. Men man måste även ha lite tråkigt i livet för att kunna uppskatta det roliga lite extra, inte sant? 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0