Fin dag!

Först och främst – Tack för all feedback på förra inlägget. Hädan efter lyssnar vi på kroppens signaler, inte sant?
 
Nåväl, nu har alla släktingar åkt hem och jäklar vilken skillnad på ljudnivå det blev här i huset nu. Haha. Min släkt är minst sagt rätt högljudd. Mycket skratt, "allmänt jubel", och gälla stämmor. Men det är roligt med lite brötiga människor tycker jag. Har haft en riktigt bra midsommarhelg i det stora hela. :) 
 
Sommarmat
 
Försökte verkligen att lyssna på kroppens signaler idag vid lunchen. Efter den här portionen var kroppen nästan helt nöjd åtminstånde. Så inför rond två så ställde jag mig frågan vad jag var sugen på för att bli nöjd. Skulle jag ta mer vanlig mat eller skulle jag nöja mig med lite extra grönt för att bli nöjd!? Men jag kände mig faktiskt rätt mätt och belåten på vanlig mat så även vid den här måltiden bestod omgång nummer två endast av grönsaker. Skillnaden den här gången var dock att jag blev tillfredsställd av det, men det beror nog på att jag åt en rejäl portion vanlig mat först. :) Idag ville kroppen ha extra grönt, men i morgon kanske den vill ha en extra köttbit – och då ska jag slänga upp det på rond två i stället. Mättnaden efter lunchen var förövrigt väldigt behaglig. Och då måste jag ha gjort rätt, right?
 
Lilla jag idag
Nu ska jag snart äta lite kvällsmat och sedan blir det filmmys med hela familjen. I morgon åker jag tillbaka till Alingsås för att jobba hela veckan. Känns mindre lockande faktiskt. Skulle aldrig åkt ut hit – för nu vill jag inte åka härifrån. Haha. Men snart, om mindre en vecka närmare bestämt så har jag yttligare massa semesterdagar. Och då i form av en utlandsresa. Gah, vad jag längtar! 
 
Ha en fin lördagskväll. Puss & Kram från lilla mig. 


Kommentarer
siri

Svar: Verkligen!! Blir nästan lite som terapi haha:)

2012-06-23 @ 23:31:38
URL: http://sirilind.blogg.se
Linnea

jätte fin bild på dig!!

Svar: Taackk!! :)
Cecilia

2012-06-24 @ 13:30:07
louise

Du är verkligen jättesöt. :)
Men din portion ser ut att vara i rejäl underkant? En bit lax och en liten potatis (+grönsaker) är väl inte nog att äta? Ta hand om dig, jag förstår att du kämpar men jag är rädd att det kan vara oerhört triggande för andra ätstörda som läser din blogg att se dina små portioner...
:)

Svar: Tack!! :) Fast i rejäl underkant är nog att ta i. En laxfilé är alldeles lagom :) Japp, kämpar – det kan du ge dig tusan på att jag gör ;) Men ska tänka på det där med bilderna på mat. Förstår vad du menar :)
Cecilia

2012-06-24 @ 15:16:10
louise

Ja, lite oklart var det kanske, menade mer att det var den lilla mängden potatis som gjorde portionen till underkant. :) Men å andra sidan, man ska inte hänga upp sig på detaljer hela tiden... du kör ditt race och om det funkar så är det ju jättebra! :)

2012-06-25 @ 10:23:11
elin

åh, gud vad vacker du är!

2012-06-26 @ 00:15:09
URL: http://sssmiley.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0