Lördagstrött

Äntligen är jag ledig i tre dagar! Ska ta det lugnt, vila, äta god mat, baka och sova. Hoppas på att få mina tider för hela sommaren nästa gång jag jobbar, så jag kan planera mina vistelser vid stugan och segelbåten. Längtar så förbannat mycket till båtlivet. Mysiga öar, nattdopp, grill på engångsgrillar, äta räkor i sittbrunnen, krabbfiske, bad efter båten och det bästa – att knö sig ner i ruffen och somna i takt till vågorna. Sover så otroligt gott i båtar! Man lixom vaggas till sömn. Haha.
Bild tagen från altanen vid sommarstället.

Ikväll väntas som sagt finbesök av massa kineser och lite annat folk. Blir en brakmiddag här hemma lite senare med andra ord. Och tur är det, för maten har gått lite knas idag med tanke på hur mina jobbtider blev. Men så får det bli ibland och huvudsaken är att man gör det bästa av situationen och tar igen allt senare. Förut blev jag bara nöjd om det blev "lite lite". Annat är det nu då jag gör allt för att kompensera upp det jag har missat istället. (Plus lite till). Har dessutom ätit omänskligt många aprikoser idag. Stackars mage säger jag bara.. haha.
Efter middagen blir det nog lite filmmys med ett gäng tjejer. Vad har ni för planer för kvällen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0