Mätt å glá

Godkväll! :)
 
Tankar och känslor som jag försöker sätta ord på – utan att lyckas. Är det glädje eller sorg jag känner? Eller kanske längtan? Men längtan efter vadå? Jag vet inte. Men något ligger där och surrar. 
Något jag vet att jag känner för tillfället är i allafall mättnad. Men inte känner jag mig ångestfylld eller nedstämd för det. Tvärtom. Dagens mat har gått helt okej, men inte hundra. Så magen skrek efter extra mycket mat ikväll – och jag lyssnade, lite väl mycket tror jag. Haha. Proppismättis och uppblåst blev resultatet. 
Jag märker verkligen hur mycket bättre jag mår när jag får mat i magen på regelbundna tider. Kroppen har väl äntligen ställt in sig på det nu! Åter igen – trots att det inte har gått hundra med maten idag så har jag ändå sett till att få i mig allt jag behöver, fast på andra tider. Det viktigaste är ju inte när man äter – utan att man äter. (And believe me, det har jag). 
Mitt läckra kvällsmål
Två mackor. En med ugnsbakad leverpastej
(köpte den igår och satan vad god den är. Mycket bättre än "den "vanliga" leverpastejen. Try it!) ,
en macka med skinka + grönsaker/örtsalt
& fil/keso/kvarg + kanel och vaniljpulver toppat med en salig blandning av gosaker. (Paranötter, macademianötter, pistage, mandlar, dinkelpuffar, bran flakes, kokosflingor, gojibär och bananchips).
 
Lagom tills jag hade ätit upp så erbjuder min syster mig en fruktsallad som hon hade ordnat ihop. Om jag kunde låta bli? Nixx. Så nu är jag mer än belåten som ni kanske förstår. Hoho. Gud vad jag tycker om mat egentligen! Tänk va mycket gott det finns. Och snart är det midsommar och då vankas det gomat hela dagen lång. (Löksill, färskpotatis, gräddfil och gräslök. Den kombon gillar vi)
 
I morgon väntar sista jobbdagen för veckan, sedan väntar en massa roligheter ska jag säga er :) I morgon direkt efter jobbet styr vi ut mot sommarhuset för att tillbringa resten av veckan där. Liseberg, födelsedagsfirande, midsommar och avkoppling är lite av det som står på schemat. Härligt att få komma iväg. Tror att jag kan behöva det! 
 
Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi i morgon kväll när jag har förflyttat mig några mil. Puss & Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0