Midsommar

Fullt upp och snart blir det fullt hus. Mamma har satt hela familjen i arbete sedan tidigt i morses. Dock fick jag ta hand om det roliga – dvs maten. Midsommar spenderas alltid på samma sätt hos oss. Vid lunch dräller det in sisådär tjugofem släktingar och då vankas det midsommarmat i form av det där vanliga. Inlagd sill (löksill, åh), färskpotatis, gräddfil+gräslök och till mesarna som inte vågar sig på sillen så har vi ordnat massa annan god mat också! ;) 
Efter lunchen åker vi iväg och dansar kring midsommarstången och äter karameller! (Ingen midsommar utan karamellerna som finns att köpa där, det vill jag lova er). Dock verkar vädret svika oss även iår, så vi får se om det blir någon dans eller ej. Framåt kvällen kommer det även komma lite mer folk hit och då blir det god grillmiddag. Så kul att jag fick vara ledig den här helgen. Annars hade jag faktiskt vart lite missnöjd.
 
 
Nu är jag entlidigad från mitt arbete, så nu ska jag springa och fixa i ordning mig. :) Ska ha på mig en vit somrig kavaj, ett par svartvita byxor och en sommarkrans i håret (om jag nu lyckas bli färdig med den). Oh, glömde föresten nämna den viktigaste traditionen av dem alla. Innan alla styr mot sängarna för att sova så brukar vi gå ut på ängarna här utanför oss och plocka sju sorters blommor som vi sedan lägger under kudden. Det sägs ju att man ska drömma om sin framtida man om man gör det, men förra året drömde jag om kossor. Känns jääävligt lovande det här. Forever alone. Haha. 
 
Hoppas ni får en underbar midsommar kära ni! Puss & Kram. 
 
 
 


Kommentarer
ellen

sv: nja.. eller jag vet iförsig inte om jag någonsin smakat det! stekt sill är underbart fast konsistensen på inlagd sill verkar inte särkilt lockande.. jag får väl ge det en ny chans idag! ha en underbar dag kram :)

2012-06-22 @ 11:25:32
URL: http://vindsvala.blogg.se
Ida

Låter helt underbart! Önskar dig en alldeles fantastisk dag o sp får vi hoppas på att vädret kan va lite trevligt åtminstone en liten stund ;) men det blir vad man gör det till o med gott sällskap o god mat kan det väl inte bli fel??? :)

Stor kram

2012-06-22 @ 12:39:23
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Frida

Hahaha!! Det där med blommorna under kudden gör jag också varje år tillsammans med mina systrar. Det är alltid lika spännande att se vem man drömmer om ;) Men i år drömde jag OCKSÅ om kossor och det var det som var så himla fult nu när jag läste att du också gjorde det förra året!! Jag drömde att de liksom halkade omkring på en isbana så tyckte jag jättesynd om dom. Kanske betyder det något? hmm...

Hade fint! :)

2012-06-24 @ 19:47:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0