Mutor

Fick flashbacks från "sjukdomstid omgång nr 1" när jag var och handlade chokladen. Pappa ville se mig utmana med en chokladruta och försökte med alla möjliga mutor för att få mig att prova. Han tog mutorna till en helt ny nivå och tillslut satt jag där vid matbordet med en ynka liten chokladruta samt en femhundralapp brevid mig. Åt jag upp chokladen skulle jag nämligen bli femhundra kronor rikare. (Inga dåliga mutor) ;) Men åt jag den? Inte en chans.
Hör ni hur jävla löjlig den här sjukdomen är? Det är fan ett skämt. Folk går och betalar pengar för att få njuta av livets goda – men jag?! Jag åt inte ens livets goda trots att jag skulle få betalt istället för tvärtom.
Skäms nästan när jag ser tillbaka på den dagen. Där kan vi snacka om att vara inlindad i anorexins klor. Fast jag undrar egentligen hur mycket de skulle till för att jag faktiskt skulle ha ätit upp rutan. Allt har ju faktiskt sitt pris ;)
image description
Ska man våga sig på en rad eller två kanske?

Inom snar framtid ska jag se till att det slinker ner några rutor choklad – utan några förbannade mutor. Och får jag välja så blir det antingen mintkrokant eller digestive. De är de bästa! Har ni någon favorit?
Då var dagens utflykter avklarade och nu hör jag mina ben viska till mig att sitta i soffan resten av dagen. Vet dock inte ifall jag tänker lyda. Är liiite sugen på att kika förbi öltältet ikväll och kolla fotbollsmatchen nämligen. Får se hur energinivån är lite senare helt enkelt.


Kommentarer
Rebecca

Sv: Ååh tack ska du ha! :D blev egentligen inte helt nöjd med sköldpaddan då den ser överskörd ut.. hehe ^^

2012-06-11 @ 16:39:22
URL: http://denksam.blogg.se/
linnea

DAIM!! For sure. Du kämpar på så bra, såg bilderna nedan! Om du anade hur vacker du, och framförallt - hur mycket vackrare du skulle kunna vara! Går det framåt något?

Kan man få ta del utav brödreceptet kanske!? :D

Och nu blir jag nyfiken - vad var det för utmaningslunch? ;)



KRAMAR! Förresten frågade du tidigare i min blogg om jag lagat en av matbilderna i ett inlägg - svaret är näää, så dutig är inte jag. haha, köpt thaimat från en favoritrestaurang! :)

2012-06-11 @ 18:36:04
URL: http://linneahs.wordpress.com
Wictoria

Duktig du är!!!

Mmmm Marabou jordgubb är den godaste av alla!!!

2012-06-11 @ 20:43:20
Dedde



You go girl !

2012-06-12 @ 14:17:06
URL: http://deds.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0