Slutsatser

Godmorgon fina ni!
Ny dag – nya möjligheter. Känner mig relativt pigg idag ändå med tanke på att jag valde att vidga mina sociala vyer och följa med vännerna ut igår kväll. Kan dock inte påstå att jag hade the time of my life. Men är ändå nöjd att jag följde med dem ut en stund. Förr i tiden så dansade jag tills stängning, men igår så längtade jag mest hem till sängen. Antar att det är min energilösa kropp som säger stopp helt enkelt. 
Två slutsatser från gårdagen. 
Ett:Jag är nog faktiskt mer en soffpotatis än partyprinsessa. 
Två: Folk tror att jag mår sämre än jag faktiskt mår. Fick många "medlidande" kramar igår. Och ni vet när folk säger "Hur mår du?" – med en sådan där sorgsen blick, men samtidigt ser man på dem att det inte vågar fråga på riktigt.  Fick även en del oroliga sms under kvällen. Vill bara skaka om alla och säga att jag mår bra. Plus att fulla människor gärna pratar lite mycket om fel saker – vid fel tillfälle. Men jag är hjärtligt tacksam för att de bryr sig. Men än en gång – jag mår bättre än vad det kanske ser ut!!

Nu måste jag dessvärre kila mot jobbet. Har hunnit med en stor och god frukost också. Vi hörs lite senare ikväll när jag är hemma. Hoppas att det blir en lugn dag på jobbet idag – det hade jag behövt.                           Två mackor. En med leverpastej/bostongurka och en med skinka/grönsaker +
                                                             Fil/keso med vaniljpulver/kanel +
                           massa god hemmagjrod müsli baserat på nötter, nötter och åter nötter. 




Kommentarer
Anonym

Olé!
Läser med nöje peppande inlägg i din blogg, dessutom gör dina bilder en faktiskt sugen på mat, mat är vackert!
Jag har en liten fråga som du säkert hört förut, men måttar du din mat ex. fil och musli? har för mig att du skrev att du hade någon form av matschema när du gick på behandling men nu gör du ju allt på egen hand (beundransvärt) tänkte liksom om du ändå försöker följa det förra för att underlätta? (om jag förstått det rätt dvs.) Hejarkram!

2012-06-17 @ 14:05:02
Cecilia

Sv Anonym: Ja, visst är mat vackert?! Gott också ;)
Angående det där med måtten så är det väldigt , väldig olika. Är det något jag måttar så det filen, men aldrig müslin. Har nämligen ingen färdig müsli utan brukar ta olika nötter samt flingor och slänga på bara :) Försöker dock sluta att mäta upp filen och måtta med ögonen samt lyssna på magen istället. Lika bra att lära sig det tidigt!

Jag kan faktiskt inte påstå att jag går efter något matschema till punkt och pricka. Men jag håller mig till ungefär samma mängd varje dag och hoppar aldrig över måltider osv. Men jag har matschemat som en "måttstock" för att underlätta :)

Har du mer frågor så är det bara att fråga på! Kram.

2012-06-17 @ 17:56:59
URL: http://vagenupp.blogg.se
Linnéa

Hur mycket går du upp i vikt per vecka ungefär?
Jag har precis bestämt mig. Bestämt mig PÅRIKTIGT att nu ska jag banne mig försöka gå upp i vikt. Fast just nu gråter jag nästan av ångest eftersom att jag har ätit så himla mycket idag.. Hur kan det vara så svårt att bara äta?

2012-06-17 @ 18:36:23
URL: http://linneajoha.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0