"If you're going through hell, keep going"

Fysatan vilken misslyckad start på en morgon. Vad tusan är det som händer egentligen? Jag sliter och kämpar för fulla muggar. Men för vad? Blöööh.
Jaja, ska gå och göra mig universums största frukost nu var det tänkt. För min kropp behöver tydligen tonvis med mat. Funderar på att äta stekt gröt denna morgon. Aldrig orkat testa, men det verkar riktigt gott :) Fast det är kanske något som behöver förberedas dagen innan? I såfall får det bli omelett-frukost. Sitter fint det med.
Ska se till att vända den här dagen till något bra. Det är även skönt att det bara är måndag morgon. För det innebär ju att jag har en hel vecka på mig att rätta till alla småfel. Se, jag är redan positiv. Vem kunde tro att jag skulle tycka om en måndagsmorgon lixom? :D
Får se vad jag hittar på innan det är dags för jobb. Det blir nog en lugn förmiddag tillsammans med en bra film. Hoppas ni mår fint där ute. Puss
"If you're going through hell, keep going"


Kommentarer
karin

Solen skiner i dag söta, och dagen kommer bli BRA! Den blir vad man gör den till <3 Koka en portion gröt på kvällen.. lägg den sedan i en matlåda.. ca 1-2 cm tjockt lager. Sedan har du den i kylskåpet över natten, skär i fyrkanter på morgonen och steker :) Supergott... med bär/sylt till :) Keso är gott till också! :)

2012-03-26 @ 10:58:46
URL: http://raindance.blogg.se/
jennie

Dt är för att din förbränning ökat nu när du börjat äta bra igen och därför krävs det ÄNNU mer mat för att inte förbränna allt på en gång - om man fortf ska gå upp några kilo!! :O

Konstigt, hehe, men kroppen fungerar ju på ett otroligt sätt!

Kan ju dock va ett stort frustrerande I-lands-problem när man är i den sitsen att man måste gå upp och redan äter som en häst!! Det ordnar sej sen ska du se. Ge bara inte upp! Kramar!

2012-03-26 @ 13:23:22
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Linnéa

Alltså du är ju värsta superkvinnan. Du skriver inlägg om hur tungt allting känns men blir alltid positiv i slutet. Hur lyckas du ALLTID vända allt och vara så glad?! ;o



SV; Lätt att säga men så himla svårt att fullfölja.. Det finns ju så många perfekta människor. Fast de har ju komplex de med.. ;)

Haha, jag tycker att du ska våga. Färgen håller ju inte i sig sådär länge ändå!

2012-03-26 @ 17:32:53
URL: http://linneajoha.blogg.se/
linnea

Kroppen behöver extremt mycket mat. Som jag sa, du kan öka på MYCKET mot vad du äter nu och det kommer nog ändå inte märkas! Är helt förundrad över att jag kan ta mer och mer och mer, med vetskapen att man tidigare var rädd för en extra vindruva. Bygg på speiclellt frukosten, se till att alltid ha smör på mackan (om du nu inte har det nu), ät energirikare bröd (inte bara knäcke), börja varva smörgåsmellisarna med kanske yoghurt, glass!? Och ägg, omelett osv kan du ju fortsätta äta till frukost! Enligt Gisela så skulle en tallrik gröt + 2 mjuka mackor med pålägg + 1 kokt ägg och dryck såklart, vara en helt normal frukost för vem somhelst! Och vi är dessutom inte vilka som helst, utan i behov utav viktuppgång vilket kräver ännu mer därför! Så det är inte ngot konstigt alls med din kropp, den vill ha mer mat, helt förklarligt! :) Så passa på att njuta, du kommer verkligen inte rusa upp!

Och om du inte redan gör det, för matdagbok så som man gör i behandling! Så ser du vart du kan göra förbättringar. Jag gapskrattar åt mina första matscheman nu - jag tyckte jag åt sååååå bra. Men jämförelse med nu så åt jag ändå som en mygga. Nu får allt typ inte plats innanför rutora, haha. Trodde aldrig mina schema skulle kunna se ut såhär. Och skriv gärna i förväg, så kan du inte fega ur när det är dags för glassutmaningsfika t.ex. Utan det är mål. Och med uppskrivet gröt/youghurt + mackor varje frukost så har man bara det att följa, oavsett sug/hunger. Kroppen är hungrig, vare sig den verkar det eller ej.



En lång uppsats typ, haha. Men vill bara komma med råd. För önskar någon lyckats frmå mig att förstå allt detta långt tidigare, att jag inte tvingade mig själv så långt att jag till slut upptäckte det själv. Vist, bättre sent än aldrig, men du kan spara så mycket tid, så mycket ångest och dåligt mående, på att våga direkt. FÖr det är inte farligt.



Tusen kramar vackra vackra du!

2012-03-26 @ 17:41:33
URL: http://linneahs.wordpress.com
camilla

hoppas du vände dagen och att den har vart riktigt bra?:D provade du steka gröt? har vart sugen på o testa jag med men aldrig orkat ^^

hur känns de inför jobb imorn?:D



måånga kramar

2012-03-26 @ 18:24:32
URL: http://resanupp.devote.se
Anonym

Ja märker det själv.. Har ju gjort det förr och då fick msn svart på vitt vad som krävdes ändå så fegar man nu.. Har svårt för mättnad morgon/dag men kvällen måste jag lägga mig jättemätt, då känns det inte alls lika jobbigt och jag har mest aptit.

Men det ser inte sunt ut, snälla tolka rätt men nu när man ser mer hur du ser ut så ser man att du är väldigt tunn, för tunn. Bli smal igen, inte mager!



Var förresten jag son kommenterade ditt senaste inlägg :)

2012-03-26 @ 21:31:39
URL: http://thejenna.blogg.se/
Jen

Vad fick du för hjälp innan förresten? För dy har väl precis som jag också lyckats ta dig upp på benen en gång? Vad heter du på face förresten? Lägga till?:)

2012-03-26 @ 21:36:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0