Kurr i magen

Vaknade med massa huvudvärk idag. Känns som att det var någon som spetsade min pepsi igår. Haha. Hoppas att det släpper snart i allafall. Snuvig är jag också.
Ligger fortfarande kvar i sängen och funderar på vad jag ska hitta på idag. Det lutar åt en fika på stan med tjejerna i allfall. Ikväll kommer det lite gäster hem till oss. Vet dock inte om jag ska vara hemma med dem eller om det blir filmmys hos någon istället. Dock ska mamma och pappa tydligen bjuda på hemmagjord sushi ikväll och det hade ju faktiskt inte vart helt fel att vara med på. We´ll seee!
Nu ska jag gå upp och göra lite frukost. Vet inte vad jag är sugen på dock. Känner hur magen kurrar i allafall. Så det får nog bli en stor och lyxig lördagsfrulle med lite av varje. Men så var det ju det här med variation. Inte min starkaste sida kanske.
Sen måste jag även fråga en sak. Hur gör ni med maten på helger? För med tanke på att jag alltid går upp sent på helger så missar jag alltid ett mål. Brukar bara hinna med frukost, middag och kvällsmål + något litet mellanmål ibland. Hela familjen går upp rätt sent så frukosten blir sen och middagen blir vid fyra. Så det blir automatiskt att lunchen försvinner. Får väl försöka pussla ihop det på något sätt så att magen blir nöjd :)
Vad har ni för planer denna lördag?


Kommentarer
Anonym

Knepigt det där med att få ihop mattiderna, i början behövde jag alltid gå upp klockan nio för att få in alla mina mål men ifall det inte är något alternativ får du försöka "baka ihop" frukosten och lunchen och äta extra mkt! Kram :) <3

2012-03-03 @ 12:52:17
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
ellen

Jag äter likadant på helgen som på vardagarna, fast allt blir uppskjutet i någon timme. Det viktigaste är ju inte antalet gånger om dagen du äter (inte när du kämpar mot en ätstörtning!) utan att du får i dig tillräckligt med näring. Lägg ihop förmiddagsmelliset med en extra macka till frukost, eller ett stekt ägg på mackan? Till middagen kan du alltid äta kanske lite fruktsallad till efterrätt? Eller helt enkelt ta mer mat då det brukar vara lite lyxigt på helgen ;)

Känner mig som värsta proffset nät jag skriver detta hahah. Sanning är att jag inte kunnat göra något av detta.. Men jag hoppas du klarar det iallafall! För mig passar det bättre att äta allt som vanligt, men det är ju helt olika! :) kramkram!

2012-03-03 @ 15:22:14
URL: http://ellenkiara.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0