Tiden fick ben

Insåg ikväll hur fort tiden går. Dels är det redan onsdag i dag. Med andra ord är det torsdag i morgon (no shit) och det innebär sista jobbdagen för veckan. Ännu en vecka är snart förbi med andra ord. Snart åker lilla pappsen iväg till Kina med och är inte tillbaka förens dagen innan min 20-årsdag (som jag har längtat!!) som är den 21 April. När han är tillbaka så är det snart Maj - vilket betyder att det snart är sommar.
Haha ja, vad vill jag få fram egentligen? Jag vet inte. Känns bara som tiden går så sjukt fort. Börjar känna mig stressad över att det inte händer något med mitt mående också. Vill nämligen känna mig fri i sommar och i den här takten som jag bearbetar allting i nu (och med den takten tiden går i) så kommer det förmodligen inte vara någon större skillnad på mig i sommar jämfört med nu. Känns inte så i allafall! Huvudet kanske blir klarare, men mer än så lär det ju inte bli.
Jag får två olika sorters ångest nu för tiden. En ångest kommer när jag känner att jag ätit för mycket och en ångest kommer när jag har ätit för lite. Jag har dock lärt mig att hantera båda "ångestsituatonerna". Har jag ätit "för mycket" (vilken jag inte kan göra i mitt läge) så kollar jag i min peppbok och känner jag att jag har ätit för lite och känner mig stressad att det inte kommer hända något så äter jag helt enkelt lite mer. Haha simpelt, huh? Aningen motsägelsefullt också. Men det är väl så det är.
Märks att jag är aningen tudelad i mitt tänkande som sagt. Bubbligt blev det också! Känner dock för var dag som går att jag får mer och mer kämparglöd till att fixa detta. Är det våren och värmen som peppar mig kanske? Jag vill helt enkelt ha en sommar då jag kan njuta av all sorters mat, inte känna mig bunden till tider, äta mängder med oförberedda mål, ha orken till att åka på de resor som är bokade, få springa min favoritrunda längs vattnet.. Allt det som hör sommaren till helt enkelt.
Det är snart ett halvårsedan jag kom hem från USA-resan. Det känns som igår.
(Föresten så är det en nedrans liten fluga som sitter på min tröja.)


Kvällsmålet är förövrigt intaget i sin ordning. Dock börjar apelsin-perioden lida mot sitt slut märker jag. Buhuu.. Men som sagt, vi har en jordgubbssäsong att se fram emot också. :D
Har lite sovmorgon i morgon. Skönt att i lugn och ro kunna gå upp och äta frukost här hemma istället för att behöva ta med sig frullen till jobbet. Barn är dessutom så frågvisa. "Varför har du det på mackan? Får jag smaka? Vad äckligt det där ser ut" "Får jag lukta på dina mackor?" Haha man ba whattaaahh. Låt mig och mina mackor vara för tusan ;D Fast barn är goa. Trots att de kan fälla lustiga frågor/kommentarer.
Puss och kram


Kommentarer
Jennie

Haha, barn är allt för härliga ibland asså :P



Stressa inte fram - det kommer säkert ta sin tid, tro mej, jag har fortfarande tankar som du ibland nu - att det det blir jobbigt om jag känner att jag ätit för mycket, men även för lite. Och vi är ju alla olika så jag ska inte ta hoppet från dej att du skulle kunna känna dej FRI i sommar, men för mej och för många andra så tar det ganska lång tid innan man säkert kan känna sej helt, HELT fri, tror jag. Men jag hoppas såklart att det blir så för dej, att det går snabbare ;)



Och fram tills dess så verkar du ju iaf va klok och veta hur du ska hantera situationer och tankar som du inte vill ska finnas där och som inte skulle finnas kanske om man var helt fri då. Så du gör ett bra jobb mot det jobbiga ändå. Ställ inte fööör höga krav på dej själv, men ge ändå 100 % såklart! :-)



ha en jättebra helg!

kram!

2012-03-16 @ 07:50:36
URL: http://www.misshart.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0