Fin kväll!

Fick en bukett med rosa tulpaner av mina päron för att jag har fått ett nytt jobb. Då blidde jag glaaad :) Tänk att en liten blomma kan göra så mycket. Borde skaffa nytt jobb oftare ;)
Nu är räktallrikarna renskrapade. Två lyxiga smörgåsar med räkor, tomat, sallad och lök slank ner. Lätt som en plätt också. Mat är gott. Om ni hade glömt av det lixom.
Nu väntas en ny vecka. Upplärningen på nya jobbet börjar inte förens på tisdag så i morgon blir det dagisjobb som vanligt. Jag hoppas att jag kommer kunna hålla på mina rutiner när det gäller mattider på det nya jobbet. Men det verkar lovande. Vissa dagar börjar man ju klockan sex på kvällen och då hinner jag äta alla mål hemma förutom kvällsmålet som är lätt att ta med. Det är bara lunchen som jag kommer behöva äta på jobbet ibland. Och det har gått förut, så varför skulle det inte gå nu?
De sa även att man får äta maten där. Meeen det lutar mot att jag tar med matlådor, faktiskt ;) Fast det kanske ska bli utmaningen (om några veckor/månader) att jag ska göra min egen lunch på jobbet och äta. Trots att det är snabbmat så får jag ju laga till den själv. Och man kan ju faktiskt göra lite nyttigare varianter :) Men det tar vi då! Håller mig till biff-lådorna så länge.
Då tackar jag för mig idag och styr mot sängen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0