Matlista

Nämn fem livsmedel du inte klarar dig utan: Köttfärs, lax(skaldjur), keso, mackor, frukt/grönt och så måste cola zero få följa med på ett hörn också.

Nämn tre livsmedel som du äter dagligen: Någon form av mackor, keso och frukt. Äter ju annat också – såklart. Men detta slinker ner i magen varje dag.

Fem favoriter bland lösgodiset: De där röd/svarta sura körsbärsflaskorna, dödskallar, klubbor, lysmelk och saltlakrits

Fem favoriter bland naturgodiset: Pistagenötter, japanmix, müslitoppar, paranötter med yoghurtöverdrag och cashewnötter med sourcream-smak.

Godaste chokladen: Marabou vinter, mörk choklad med havssalt och kinderägg (!!)

Godaste glassen: Magnum Mystica

Godaste isglassen: Calippo refresh

Godaste osten: Älskar starka ostar, så det riktigt bränner i gommen. Sedan tycker jag om grillad halloumi och friterad fetaost. Har ni smakat det? Himmelriket.

Detta beställer jag på restaurang: Beställer gärna en skaldjurspasta

Detta beställer jag i ett gatukök: Inte min favoritmat.. men något som är förbannat gott är en chorizo, mos + västkust. En halv special är inte heller fel. Eller köttbullar med mos och lingon. Haha.

Detta lagar jag om jag ska få gäster: Brukar göra massa smårätter. Lite tapas-liknande. Kycklingspett, olika laxar, ost och kex, massa olika frukter, parmaskinka, räkor, röror osv.. det brukar uppskattas och det är mysigt att sitta och plocka och välja bland det man tycker är godast. Sen är det ju väldans lätt att ”laga” också.

Något du äter/dricker idag som du aldrig trodde att du skulle tycka om: Musslor/skaldjur och rödvin. Skulle kunna leva på det i dagsläget!

Något du förätit dig på: Kan nog inte föräta mig på något. Det har jag fått bevisat under alla dessa år ;)

Vilken måltid gillar du bäst? Frukost, no doubt. Det roliga är att när jag var liten så klarade jag inte av frukostmat. Så innan jag gick till skolan så åt jag istället matrester från gårdagens middag till frukost. (Klockan halv sju på morgonen lixom). Haha. Annat är det idag då jag hade kunnat äta frukostmat till varje måltid.

 

Sommarmat
Frukostmat

Blev en mysig fika på stan och nu ligger middagen i magen. Mamma ordnade lax i ugn med god sås, potatis, sparris, broccoli och massa gott. Fin torsdagsmat det där :)
Nu ska jag sätta mig och sticka på min vårhalsduk. Pensionär, javisst! 


Kommentarer
Julia

Svar: Tack å mycket :).



Jag blev grymmt sugen på grillad majs nu haha. Det är så gott :D. Tur att jag åt det i helgen!

2012-05-10 @ 22:21:54
URL: http://ibland.nu/
tillfriheten

åh jösses vad gott det ser ut! Det får nog bli fredagsgodis ikväll för mej för godisskålen ser så god ut! Kram! :)

2012-05-11 @ 10:38:12
URL: http://tillfriheten.blogg.se/
camilla

Keso hamnar överst på min lista haha:P och grillad majs blev jag väldit sugen på nu haha:) eller grillat över huvudtaget:P



aa de blir skoj:D får se om jag åker med dock, har fått en hel drös skoluppgifter nu som måste göras..suck:/

vart ligger backaplan förresten?:P ¨(så bra kan jag gbg xD haha)



kraam

2012-05-11 @ 11:11:46
URL: http://resanupp.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0