Räksallad

Lunchen satt som en smäck ska ni veta. De andra drack kaffe, åt kladdkaka, panini osv – men jag tog mig min efterlängtade sallad. De snålade inte på räkor kan jag meddela. Det var verkligen ett lass med handskalade räkor. Lyxigt! Det är så mysigt att luncha på stan. Lite vardagslyx behövs i vardagen tycker jag. Men i morgon ska jag äta hemma – dock i min ensamhet, men ändå.
Jag märker föresten att jag vågar utmana samt äta mer när jag äter själv. Konstigt, men sant. Är glad att jag inte fegade ur vid lunchen också. För då hade jag gått miste om något väldigt gott. :)
Räksallad med vitlöksbröd

Nu har jag precis vaknat upp efter en timmas power nap. Jag sover så otroligt mycket skönare på dagen jämför med natten. Speciellt när jag ligger i soffan. Tycker det är mysigt att höra hur de andra går runt här hemma, det känns så tryggt. :) Tur att jag ska jobba, annars hade jag aldrig somnat ikväll. Och föresten, vet ni vem som kom in och köptr av mig i kiosken igår? Bert Karlsson him self ;) Lite roligt!
Nu är det dags att äta lite till. PUSS


Kommentarer
Ida

Mumma, salladen ser riktigt smarrig ut! En sådan lunch hade ja inte tackat nej till :) är ändå lite orolig när jag sitter här och läser, får du verkligen i dug all den näring o energi som du behöver? Ja bryr mig verkligen och funderar när jag läser, nog för att sallad är gott så in i norden! Och vitlöks bröd är kanon, men räcker det för att ta dig i rätt riktning med vikt, ork och energi oxå? Ja frågar inte för att vara elak, för ja vet ju inte alls riktigt vad du får i dig om dagarna, och jag vet inte själv vad som är en "normalportion", så frågar inte för att ifrågasätta, utan frågar för att ja verkligen undrar, vill att du ska ha de bästa förutsättningarna för att faktist ta dig ur detta!!



Sv; ja du, de är svårt att veta vart man ska vända sig, men man kanske får börja någonstans och sen helt enkelt se, säga vad du vill ha hjälp med, och så länge du inte blir sämre utan tar dig i rätt riktning kan ju ingen tvinga dig till behandling. Fast man får nog oxå lita på och lyssna på vad de säger, de dom ska veta vad de pratar om. För hur jävligt det än är, så kanske någon form av stöd/behandling behövs? Men det måste ju finnas massa sätt att anpassa isf, men ta inte ut varken det ena eller andra i förskott. Ta ett steg i taget och ge inte upp på tron och viljan att bli frisk!!!



Kram

2012-05-08 @ 18:56:55
URL: http://skeptisk.blogg.se/
k a r i n

Ser galet gott ut! Vart lunchade ni? Nygrens? :) Jag har också lättare att äta själv. Ingen som "stör". KRAM!

2012-05-08 @ 19:47:33
URL: http://raindance.blogg.se/
k a r i n

Sv: Jag gillar rullarna mest :) Och "bollarna" med räka på.. fast jag vet att man inte ska äta dem. Men de är så goda :P Hatar rå lax och avokado.. så det blir typ enda alt. Fast diggar bläckfisken med.. men den finns inte på så många ställen. Du? :)



Nygrens har så himla fina sallader. Världens mysigaste café verkligen. På sommaren är det så härligt att sitta ute :)

2012-05-09 @ 10:48:40
URL: http://raindance.blogg.se/
tillfriheten

åh va gott det ser ut! va bra att du utmanar dej själv :) kram!

2012-05-09 @ 14:53:33
URL: http://tillfriheten.blogg.se/
isa

vilket sammanträffande hörrdu, jag lunchade också sallad från stan idag :D jag vågade äta något som NÅN ANNAN gjort iordning. tjoooho

2012-05-09 @ 15:02:57
URL: http://cookiedough.spotlife.se
camilla

RÄksallad är bland mina favoritsallader:D mums vad jag älskar räkor:D



åå okey, har du tagit nd förut?:) jag vet inte hur länge jag ska ta dom faktiskt men känner bara att de får bli närde blir :) men vid bmi 19 räknar jag med att båda är borta:)



hur gick jobbet igår?:D kraam

2012-05-09 @ 15:34:39
URL: http://resanupp.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0