Tacomiddag

Vilken fin dag detta blev, trots att det är söndag. Visst, några söndagstårar har jag dock hunnit med. Orohetstårar inför kommande vecka. Men efter ett långt samtal med mamma så är jag inte lika orolig längre. Det känns så skönt att kunna köra med "öppna kort" här hemma och verkligen säga hur man tycker och tänker kring allt. Man mår så mycket bättre av att lätta på hjärtat ibland – och hade jag inte gjort det så hade jag fortfarande gått och oroat mig. Men efter snacket så inser jag att det är totalt onödigt att gå och oroa sig för kommande veckor. Allt blir bra – så länge jag får hålla på mina rutiner.
Tacomiddag

Imorses kände jag ett otroligt sug efter tacos. Har inte ätit det på säkert ett halvår. Så det fick bli vår morsdagmiddag idag. Glammigt, huh ? ;) Gott som tusan var det också och jag kan garantera att det inte kommer dröja sex månader tills det slinker ner tacos i magen igen. (Får nog bli tacorester till lunch i morgon) ;) hoho.
Det är så roligt att höra vad andra har i sina tacoskal. Det brukar alltid finnas någon annorlunda sak på bordet hos varje familj – utöver standardsakerna. I mitt skal finns det till största delen majs, majs, majs och köttfärs. ;) (Och lök, gurka, keso, sallad, gurka, pepperoni, paprika, svamp och tacosås). Älskar keso i tacos!! Fräscht och gott. Något annat som är gott att ha i är äpple och banan, tro det eller ej.
Brukar ni ha något lite udda i era skal tro?


Kommentarer
Matilda

Åh, vad gott med tacos! Och ja, att ha keso i är för himla gott! Allt bra med dig annars? :) Kram

2012-05-27 @ 22:03:13
URL: http://jordgubbssaften.blogspot.com
Linnea

Vad gott det såg ut :)



Svar: Tack för tipset!

Gillar faktiskt solrosfrön och brukade äta det mycket förut så det ska jag verkligen försöka använda :) Hoppas du får en fin vecka!

2012-05-27 @ 22:03:22
URL: http://linnehas.blogspot.com
Anna

Keso är bäst till allt :) Inte minst i tacos, eller tillsammans med typ oregano på knäckebröd...

Ananas var något jag alltid åt i tacosen förut, det var riktigt gott :)

Hur äter du nu? Matschema?



Kämpa på <3

2012-05-28 @ 22:39:56
URL: http://annap.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0