26 November

Godmorgon gobitar! 
 
Sitter här konstigt nog och är rätt pigg. Kom i säng efter två-tiden i natt men vaknade ändå av min inbyggda klocka sisådär alldeles för tidigt. Lika bra att göra nytta då tänkte jag. Så nu sitter jag här med nybakade frukostbullar! Det har blivit lite av en tradition dock. Slukar en brödomgång på bara några dagar. Så ugnen går ofta varm här hemma kan jag lova er. Men nu när jag kan tänka mig köpebröd (och inte få panik när mitt egenbakade är slut) så kanske jag kan lugna ner bakandet lite och sova istället. Haha. 
 
Måndagsfrukost

Många tycker att jag ska måtta/väga maten för att få i mig allt. Men jag tycks inte behöva det. Valde att checka av i morses hur mycket mitt ögonmått egentligen är. Och kan säga er att det var mer än tillräckligt! Kändes tryggt att jag kunde lita på mina små ögon utan att det blev för lite. Så i det spåret tänker jag fortsätta – för det är så det kommer fortsätta i framtiden. 
Sen kanske mitt synfel uppenbarar sig lite mer vid lunchen/middagen. Det har jag ingen koll på. Men nu vet jag i allafall att jag får i mig mer än tillräckligt vid dagens viktigaste mål – frullen. Hejjahejja!
 
Jobbet fortsätter idag. Och för en gångs skull blir det dagspass. Åker efter frukost och kommer hem lagom till kvällsmålet. Lång dag. Men i morgon är jag i allafall ledig. Och kan sova ut tänkte jag säga...men nejdå. Då ska man till tandläkaren. Hoppas jag iallafall. Haha. Kanske är ännu en vecka för tidig ;) 
 
Dags att fixa sig. Hörs ikväll. Puss


Kommentarer
Hanna

Hej:)
Vet inte om du redan har gjort det men skulle du kunna lägga ut receptet på ditt bröd som du brukar baka? :)
Kram! Och ha en bra dag:)

Svar: Hejj!! :)Receptet ligger redan ute :))

Kram till dig!
Cecilia

2012-11-26 @ 13:17:12
Anonym

Duktig du är! Håller också på att bli frisk från en äs, och det känns skönt att se att andra också är på positiv väg! :)

Svar: Skönt att höra att du håller på att bli frisk :) Hoppas det går bra för dig! :))
Cecilia

2012-11-26 @ 16:35:09
Louise

Jag kan inte hitta bröd-receptet i arkivet... kan du inte länka det istället? :)

Svar: http://vagenupp.blogg.se/2012/april/recept.html Där har vi det :D
Cecilia

2012-11-26 @ 18:24:02
Beatrice

http://vagenupp.blogg.se/2012/april/recept.html

Receptet va?

Svar: Åh, där vare ;) Tack!
Cecilia

2012-11-26 @ 18:58:18
URL: http://slowlyforward.blogg.se
Genus

Hej! Har du börjat med lite smör på mackorna?
Håller i tummarna för dig, det blir bra!
hälsningar - Genus

2012-11-26 @ 20:01:44
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0