7 November

Ligger fortfarande kvar och huttrar under täcket. Nattens sömn har vart urusel och jag är glad att jag inte ska jobba idag. Drömmarna är tillbaka, vilket är ett tecken på att jag tänker för mycket igen. Upp och ned, ned och upp. Ibland känner jag för att bara stänga av allt som har med teknik att göra. Bara fokusera på mig. Inte behöva överösas av dumma rubriker, knepiga kommentarer och hopplösa foton. 
Provoceras dock inte speciellt mycket längre. Bara av mig själv, tror jag. Jag själv är min värsta fiende i många lägen. Är fly förbannad på mig själv idag. Och det ser jag som något positivt! Brukar behöva lite arga känslor för att det ska hända saker och ting. 
 
Ska försöka ta mig upp och göra lite nytta. Äta en extra stor frukost tänkte jag säga. Men nej, då sprängs jag. Idag ska jag istället fokusera på att göra nytta vid de andra målen. Ska jag börja väga och mäta? Eller är det dumt att fastna i det mönstret och istället lära sig från början? Innerst inne vet jag ju faktiskt. Kan rabbla matscheman i sömnen för tusan. 
 
Annars ska dagen ägnas åt syster. Ska laga mat, gå på stan och dona lite här hemma. Hon flyr visst landet redan i morgon igen, så man får passa på! Och så är det redan onsdag igen förövrigt. Räknar ner dagarna tills näst-nästa måndag. Vändningen förhoppningsvis! 
 
Önskar er en fin dag. Puss & Kram


Kommentarer
Elin

Tycker att du kan mäta de första gångerna för att faktiskt inse hur mycket normalt är och sedan använda "ögonmått"
Lycka till! Kram

2012-11-07 @ 12:59:07
L

Mät ett tag, tills du känner att du vet hur
Mkt du ska ta :)

2012-11-07 @ 14:48:23
Olivia

Mät! När jag skulle gå upp i vikt kunde jag alla mått och trodde att jag lade upp så mycket på tallriken, men i själva verket tog jag mycket mindre..

2012-11-07 @ 15:24:04
Anonym

Vrf lyssnar du inte på kloka tjejer?..

Svar: Vad menar du?
Cecilia

2012-11-07 @ 17:01:45
L

Det är så svårt egentligen att ge tips och råd till någon man inte HELT känner.. MEn jag skulle faktiskt undvika att mäta/väga, det är så exremt lätt att fastna där och faktiskt kan det vara en onödigt ångest/tvång att beh jobba sig ifrån. Iaf i din sits då du trots allt redan kommit rätt långt (verkar det som?) samt. att du verkar ha så mkt bra o friska människor runt dig! Jag tycker att du ska försöka jobba med ögonmåttet. I know you gonna make it! Och egentligen så beh du nog bara lyssna till dig själv-vad tror DU är bäst för DIG!?

Massa kram!

Svar: Ja, det känns bara dumt att få ännu ett tvång. Tror att det är lätt att fasta i mätandet/vägandet annars. Lika bra att fortsätta på det spår jag gör när jag ändå klarar av det relativt bra. :)
Kram!
Cecilia

2012-11-07 @ 20:10:12
Hanna

Mät! Jag mäter fortfarande ibland, och då är jag ändå så långt ifrån. Men för att ibland behövs det, och då är jag snäll mot mig själv.
Tack för en jättefin och väldigt inspirerande blogg. Du resonerar så klokt och har så mycket insikt. Var stolt över hur mycket du kämpar, och med tiden så hänger tankarna med. En bra dag av tio blir så småningom nio bra dagar av tio, för mig kom det i samband med lite viktuppgång när jag var som dåligast. Kämpa på, du fixar det! Stor kram

2012-11-08 @ 13:54:43
URL: http://elvamil.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0