Friska vindar

Godmorgon!

Märker redan att det är annorlunda med fler vindar i huset. Samtidigt som det fortfarande är jag som brukar få bestämma tider och val av rätter osv så är det ändå annorlunda. Det behöver alls vara negativt, bara ovant. Men som sagt, det är nog nyttigt. 
 
Vaknade upp och räknade med att få en ledig och härlig dag tillsammans med syster idag. Men istället hoppar jag och min snälla själ in på jobbet i några timmar. Tjänster och gentjänster – trots att jag hellre hade vart ledig på min lediga dag! Blir inte så många timmar dock och kvällen kommer att spenderas hemma. 
Så fort jag fick smset så satte tankeverksamheten igång. Var nära på att tacka nej för att mattiderna skulle bli så sjukt knasiga. Men det kan man väl inte tacka nej för? Måste lära mig att anpassa mig från dag till dag. Maten ska anpassa sig efter livet – inte tvärt om. Bra träning det här. Får ta med mig lite till jobbet (å hoppas på att hinna äta. Blöööh) och äta ett större mål när jag kommer hem. Inte svårare än så. 
 
+ 18 melonskivor
 
Blev ett väldigt sent kvällsmål igår. Bra träning där med. Men att kunna äta sent brukar jag vara duktig på. Har bäst aptit på kvällarna (och vid frukosten). Och inte pga att matintaget har vart dåligt på dagen. Det bara är så helt enkelt. Kanske beror det på att det är då jag äter min favoritmat ;) 
Nåja, vaknade såklart upp hungrig för det och sitter och mumsar i mig min frulle. Stressade omkring i köket vilket resulterade till att jag tappade hela skålen med yoghurt i golvet. ÅÅÅÅÅH!!!! Och på tal om yoghurt ska jag berätta en dålig vana jag har för er sen. Haha. Väldigt dålig vana!
 
Hoppas ni får en bra tisdag mina fina! Hörs ikväll. Puss & Kram 


Kommentarer
Sandra

du är så himla duktig. känner en stor skillnad när jag läser här. Du vågar mer, du utmanar mer. Heja<3

2012-11-06 @ 11:24:41
URL: http://daysofmine.blogg.se
Maja

Duktigt att du stack och jobbade och vågade utmana kontrollen, guldstjärna till dig! :)
Jag har alltid haft lätt för att äta frukost, förstår inte folk som struntar i den. Det är ju den viktigaste måltiden på dagen! :)
Hoppas din dag var fylld av liv och roliga upplevelser!
Sv: Har en påse med saffransmak i frysen, så den ska jag allt smaka på i framtiden! :)
Kram! <3

2012-11-06 @ 16:04:43
URL: http://cuilenya.blogg.se
Anonym

bor du hemma hos dina föräldrar eller bor du och din syster själva? :) sen har jag undrat ett tag hur gammal du är, om man får lov att fråga? :) jag är 18!

Svar: Japp! Bor hemma hos föräldrarna än så länge! :) Jag är 20 år :)
Cecilia

2012-11-06 @ 16:53:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0