Tio Ting

Ett: Att lägga upp mat på tallriken med hjälp av att titta på de andras visade sig vara en dålig idé. 
 
Två: Att elda i kaminen med spjället stängt visade sig vara en ännu sämre idé. Rök stod ut från alla dörrar och fönster och brandalarmet gick sisådär tre gånger. Hosta och rinnande ögon, javisst! 
 
Tre: Har klickat hem en personlig almenacka. Rosa, rosa och ännu mer rosa. Sådant fint går ju förutsan inte att hitta inne i bokaffärerna. Nu ska jag bara se till att använda denna också. Köper en ny varje år, använder den flitigt i några veckor – för att sedan glömma av den i någon väska. 
 
Fyra: Har påbörjat min årliga höstsyssla. Stickning. Borde dock göra det till en sommarsyssla istället. Hinner nämligen inte bli klar med mina fluffiga halsukar förens det är dags att ta fram vårjackan. 
 
Fem: 1+1 = 2. Många verkar tro att jag är kocko som inte fattar varför det ibland står still. Jag må va dum. Men inte dum. Hatar att bli dumförklarad. 
 
Sex: Särbehandling. Och jag sade ifrån. "Nu vill jag anpassa mig efter er. Inte att ni ska anpassa er efter mig". Framsteg från min sida. Valde att inte ha kontroll. Klarade det utmärkt. 
 
Sju: Köpt hem ett förhoppningsivs gott köpebröd. (Men mer får jag ju inte säga förens det ligger i magen) ;) 
 
Åtta: Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis...ska jag hinna med allt det där så får jag nog börja sätta klockan lite tidigare. Eller dygna. Eller säga upp mig från jobbet. Eller slå ihop ännu fler mål. 
 
Nio: Funderar på vad mina smaklökar saknar. Är det något som verkligen kan slå mosade jordgubbar, yoghurt + frukt/nöt-blandning ? Den som inte provar får heller inte veta. Men det är så längesedan sist så jag vet knappt vad jag tycker om längre. Pinsamt men sant. 
 
Tio: Jag tar tillbaka det. Jag vet precis vad det är mina smaklökar suktar efter. Yoghurt och nötter kan ta sig. Mina smaklökar har bra mycket mer vett i hjärnan än så. Bra mycket mer vett än mig. 
 
Dags att mysa ner sig med en film. Puss
 
 


Kommentarer
Helene

Slå ihop måltider är nog en bra idé! :) Synd om du ska bli hindrad i din vardag pga av en måltid som måste intas. Näringsdryck går ju snabbt att smälla i sig och lätt att ha i väskan. Men kanske inte så kul att se till att jämt ha med sig mackor vart man än går:P

2012-11-07 @ 20:41:56
URL: http://nystig.blogg.se
L

jag äter hellre stora måltider än många små för de passar mig och min livsstil bättre :)
inget fel alls med att äta mycket kl 21 på kvällen!
krammiiis

2012-11-07 @ 22:16:53
URL: http://bestigaberg.blogg.se/
carolina

du kommer tycka om annat! åt bara 0,1% naturell lättyoghurt med bär och naturdiet bars förut. inget annat kan vara lika gott tänkte jag typ.
men mera fett stimulerar smaklökarna faktiskt, när jag äter mer fett känner jag bättre vad jag är sugen på :)

Svar: Jag hoppas allt att det är så!! :) Kram!
Cecilia

2012-11-08 @ 11:03:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0