Verkar bli en fin dag idag!

Morrn Morrn!
 
Uppe med tuppen idag. Trots att jag somnade väldigt sent i natt (tidigt i morses?). Vet inte vart min energi kom från igår kväll, men jag sprang runt på jobbet i 120 och städade och hade mig. Hade mycket att göra, men kvällen gick undan. Och det där jag sa med att schemat kommer att bli annorlunda de kommande veckorna visade sig vara tummen upp för mig. Underbart!
 
I mitt horoskop i morses så stod det att jag skulle lyckas med kreativa saker idag. Inte minst i köket. Åhå, tänkte jag. Dags att fylla på brödlådan! Och så stod det att jag är bra form, mentalt. Kanske inte borde ha bakat mitt vanliga bröd trots allt. Borde kanske ha tagit det där färdiga som ligger och väntar i frysen..
Istället får det bli någont spännande till lunch idag. Fixade jag det igår, så ordnar jag det idag. Ska se till att röra till det i portionsstorlekarna idag. Så jag glömmer av de där mängderna. 
 
Känner mig pigg och glad idag! Trots att det är söndag. Kanske beror på att jag är "dagsblind". Men ska inte ropa hey för tidigt. Klockan är faktiskt bara halv elva än så länge. Men med tanke på att jag tydligen vart stark menalt idag så har jag redan vågat bita ifrån och försvara mig x antal gånger idag. Visst, sjukdomen kan manipulera andra och det jag säger kan tyckas vara sjukdomens ord. Men i detta fallet var det ett val av mig, Cecilia. Och jag är trött på att bli anklagad för fel saker. Visst, ibland kan det faktiskt vara sjukdomens röst som talar. Men inte den här gången. Och då vill jag att folk ska tro på mig. Jag kan faktiskt göra egna val! 
 
Godmorgon  – på bästa sätt!
 
Ledig fram tills kvällen. Ska åka runt och gratta nära och kära på Fars dag. Dock inte den närmsta fadern. Han är fortfarande ute i världen och ränner. Ska passa på att få saker gjorda också, medans energin ändå är här menar jag. 
 
Nu är det dags för en god frukost. Och efter det ska jag sätta igång tankeverksamheten för att klura ut någon spännande till lunchen. Det lutar åt att överlämna beslutet till resterande i huset. Lättast så.
 
Puss & Kram 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0