Göteborg och lite beslutsångest, som vanligt!

Hej kära ni!
 
Dagens horoskop passar bra in på mig idag, minst sagt. Raslös är bara förnmanet. Gnagande känslor när jag vet att det bara är jag som kan göra jobbet. Det gör mig stressad, rastlös – men taggad. 
 
"Du ger ett lite rastlöst intryck för ögonblicket,
vilket tycks bero på att du tror dig ha en möjlighet att förändra något speciellt."

I morses vankade jag av och an här hemma och kunde inte bestämma mig angående en enda sak. Får krupp på mig själv i de situationerna. Måste verkligen bättra mig! Men jag tog ett beslut till sist. En tripp till Göteborg fick stå på dagsschemat för att förena lite nytta med nöje. Har egentligen gett mig själv shoppingförbud. Men idag var det faktiskt nödvändiga saker som behövde inhandlas. Försöker intala mig själv det i allafall ;) 
 
Blev klar rätt snabbt med allt och kunde inte bestämma mig för om jag skulle invänta lunchtid i Götet eller bege mig mot hemstaden för att få min saknade sushi. (Finns nästan ingen bättre sushi än den här, på riktigt). Efter yttligare ett nervsammanbrott pga beslutångest så daskade jag mig själv i ansiktet, ryckte upp mig och bestämde mig för att åka tillbaka till Alingsås – och hålla på det beslutet. 
 
Bra beslut – Sushi

Och det var änna ett bra beslut. Det satt fint med "den gamla vanliga + extra ingefära". Och föresten. Märks det att man har vart i Kina när man kommer på sig själv att äta soppan och dess tillbehör med pinnarna? Haha. För ja, kineser äter till och med soppa med pinnar. Fungerar ju alldeles utmärkt!
 
Väl hemma fick jag besked om att jag har fått en läkartid i nästa vecka för att ta lite prover. Känns riktigt bra! Jag brukar som sagt inte vara den som oroar mig, men det kommer ändå kännas tryggt att veta att allt står rätt till i min lilla kropp. För det hoppas jag innerligt att det gör.. Fast vem vet. Tröttheten och alla "svävande" känslor jag har, som att jag befinner mig i en bubbla, kanske är ett tecken på att jag saknar något. Eller så är det inbillning. Det återstår att se helt enkelt. 
 
Har ni några "erfarenheter" av vilka brister man kan få såhär i efterhand när kroppen tidigare har vart i svält? 
 
Skönt att ha en ledig dag idag. Ska ta det lugnt här hemma innan jag träffar lite vänner. Ha en fin dag. Puss & Kram från mig. 
 


Kommentarer
Linda

Hej,Hoppas att du mår bra,lycka till med proverna, de e ju bra o ta dom så man vet hur sin lilla kropp mår.KRAMIZ Linda/Alingsås/

2012-10-22 @ 16:28:06
Lova

Fortsätter att läsa dina inlägg här från Kanada och du gör mig glad för du ger mig så kloka ord!
Jag var som dig tidigare, jag ville klara det själv och bevisa det men goda försök räckte inte. Fick i samband med början av behandlingen tid för läkarbesök, resultat - benskörhet efter (bentäthetsmätning), brist på det mesta (trodde det var omöjligt för jag tycker jag äter så himla bra ur vitaminsynpunkt typ, men oj nej..) lågt blodtryck, kramper i händer, fötter, domningar då nerverna är blottlagda, trötthet och "off-känsla" pga serotonin brist, ingen mens..ja och då var jag inte nere på min lägsta vikt ens..tänk va illa man gör sig och ändå är det så svårt att ändra på..
Jag är glad att du har massa besök bokade :) hoppas dock att läkarbesöket inte innebär alltför tråkiga besked! kram kram

Svar: Kul att du fortsätter att läsa. :) ja, fy vad illa man gör sin kropp. Hoppas du är "reparerad" i dagsläget? Märkte du av din benskörhet något?Efter att ha läst din kommentar känns det ännu bättre att ha bokat in ett läkarbesök. Nu är det bara att hålla tummarna för att svaren inte är för tråkiga!

Hoppas du har det bra i Kanada :) Kram!!
Cecilia

2012-10-23 @ 04:23:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0