Lijiang

God eftermiddag mina fina!
 
Det blir många resdagar på sådana här resor, men nu är vi framme vid nästa ställe. Startade tidigt i morses så ligger och tar igen oss på hotellrummet lite innan vi ska ut och se oss omkring. Resdagen har gått bra och maten har funkat okej. Inte bra, inte dåligt. Blir en rejäl middag sen i allafall, det känner jag att jag behöver. Men jag gör så gott jag kan och äter för det mesta det som erbjuds. Plockar bort, lägger till lite och byter mat med de andra –sen brukar jag bli nöjd. Haha. 
 
Men vart har vi hamnat nu då?
 
Nu är vi i en stad inne i landet som heter Lijiang. Det är vi plus pappas personal som har tagit en liten tripp hit. Eller ja, vi åkte med på deras personalresa. Kul att lära känna dem! Staden verkar förövrigt vara otroooligt mysig. Vi bor på ett typiskt kinesiskt hotell, i en kinesisk by. Allt omkring oss skriker verkligen Kiinnaa. Husen, stånden, restaurangerna, risfälten, naturen... Mysigt!
 
Här kommer vi att spendera tre dagar tillsammans. Vi har hyrt en minibuss (Med spetssäten. Haha) och kommer ha en guid med oss under dessa dagar. Tanken är att åka upp i bergen och vandra lite och gå på någon glaciär. (Tur att jag köpte mig en dunjacka igår ;) ) Jag vet faktiskt inte så mycket mer om planeringen. Guiden pratar nämligen bara kinesiska, så hänger inte med så värst bra liksom ;) 
 
Känns kul att vara här – men.. Jag måste säga att det känns lite, lite jobbigt att behöva släppa på kontrollen såhär mycket. Jag kan inte säga till om ett dugg. Dagarna är planerade in i minsta detalj och jag kan varken flika in med åsikter om tider, mat eller liknande. Vet förtusan ingenting! Men jag antar att det bara är att glida med. Det ska jag nog klara av! Men som sagt, det är faktiskt lite jobbigt. Dock behöver alla mat regelbundet och eftersom allt är planerat så tror jag faktiskt att det kommer vara rätt okej :) Kommer inte bli "spontangrejer" osv, så lite lugn känner jag mig trots allt. 
 
Kocken blev sugen på en rök
 
Kinesisk efterrätt i form av ris + dadlar / Världens bästa naturgodisaffär

Slut på slappande, nu är det på´t igen. Tidig sänggång ikväll. Hoppas ni har det bra i rusket. PUSS
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0