Räkwok och rostad pumpa

För att underlätta för mig vid valet av lunch så åkte jag iväg till affären med två olika val i åtanke. Inte mer. Bestämde mig för ett av alternativen i affären och började plocka ihop ingredienser i korgen. Till en början i allafall. Sedan fick jag syn på alla läckra pumpor och blev påmind om kina. Och vips så var det bara till att plocka ur alla varorna igen – för att ersätta med nya. 
Vet inte hur mycket pumpa jag dagligen mumsade i mig under resan. Har verkligen fått upp ögonen för den vackra skapelsen. Tidigare har pumpa bara vart något man gröper ur och sätter ett ljus i.. men så fel man kan ha! Smakar nästan lite som sötpotatis tycker jag. Väldigt gott!
 
Räkwok med rostad pumpa
 
Blev som sagt en kinainspirerad måltid idag. En ypperligt god räkwok och till det serverade jag ugnsbakad pumpa. Tycker fortfarande det är svårt och tråkigt att laga sådana här typer av måltider till endast en person. Svårt med mängder och mått. Och som vanligt så gjorde jag på toook för mycket! Fast jag fick i mig allt, ingen fråga om saken. Jag är en sådan som hatar att slänga mat. Verkligen hatar. Eller så är jag bara allmänt väluppfostrad och håller på att man ska äta upp det man har på tallriken. ;) 
 
Är nöjd att jag hittade den där pumpan – så jag blev sugen på asiatiskt. Annars hade det slutat med "mindre lagad" mat. Har även märkt att det blir mycket wok när jag lagar mat till mig själv. Men det känns smidigt och lätt att slänga ihop. Och så får man undnan lite saker från kyl och frys med. 
 
Mätt och belåten beger jag mig snart mot stan för en fika med vänner. Puss


Kommentarer
Em

hur tillagar man pumpan i ugnen? med olja? är likadan när det gäller mat, måste äta upp allt jag lagat typ.. ;)

2012-10-23 @ 19:42:30
URL: http://addictedtorunning.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0