Shoppingdag + cirkus

Både ben, rygg och fötter skvallrar om en intensiv dag. Men herrejesus säger jag. Vilken dag. Händelserik från början till slut. Älskar den här staden! Finns så mycket nytt att upptäcka. Det är galet mycket intryck att ta in och bara det gör en helt dåsig i huvudet efter en dag. 
Tänkte ge er dagen i lite foton istället, så ni kan få se vad vi har sysslat med. 
 
 
Dagen startade med att man vaknade upp till den här utsikten. Ligger i min säng i tar kortet. Lite sjukt. Bilden visar även vilka kontraster man finner i staden. Höghus blandat med ja, inte vidare flashiga höghus. 
 
Omelett, frukt, flingor, torkad frukt....wow för både ögat och magen.
 
Trots dåligt med sömn och trots "åh-jag-vill-sova-känslor" så finns det inget som får mig så morgonpigg som längtan efter en god frukostbuffé. Tack till dig som uppfann den. Och tack till mig som har så bra smaklökar. ;) Kan sitta där i timmar och gluffsa i mig. Och jag var tvungen att ladda magen full med mat (något jag inte hade vidare problem med...) – en lång shoppingdag väntade. 
Har blivit så mycket bättre på att äta frukostbuffé. Förut tabbade jag mig alltid på ett eller annat sätt. Men nu håller jag mig till en lagom mängd – lite mer, men inte för mycket. Känns sådär kanonbra faktiskt!!
 
 
Vi var inte sena med att sätta av mot shoppingställena direkt efter frullen. Jag kan inte uppskatta hur långa dessa gångar var. Men jag gissar på ca hundra meter. Tänk er fem sådana här gångar på varje våning – på sex våningar. Förstår ni hur mycket affärer det är? Haha. Och kan ni förstå att jag var i en dröm?
Och på frågan om det är billigt? J-a. Och på frågan om jag är master på att pruta? J-a-a. ;) 
 
 
Det är ingen idé att jag ens försöker skriva vad det är ni ser på bilden. För jag har ingenaning. Människorna här är liksom inte de bästa på engelska om man säger så. Rättare sagt – de är usla. Haha. Så underbart! Tycker bara att det gör hela saken lite mer spännande. De pratar kinesiska medan jag svarar på svenska. Låter rätt roligt. 
 
Så hur gjorde jag valet av mat? Jag bara pekade lite glatt och chansade på att det skulle smaka gott. Har verkligen ingen aning om vad jag åt. Men gott, det var det. Åtminstånde det mesta. Det mättade magen i allafall och det var det enda som jag var ute efter. Flera timmar i ett varmt, unket köpcentra gör en förbannat matt och hungrig. Med andra ord – man äter vad fan som helst. ;) Och hörni.. den här måltiden kostade mig åtta kronor. Det är sanslöst. Vad får man för det i sverige? En vindruva? 
 
 
Sedan var det tillbaka till hotellet, lämna alldeles för många kassar med kläder/skor/smycket..ja, lite av allt. Sedan bar det direkt ut på nya äventyr. Traskade runt om i stan och träffade bland annat på en och annan slaktare på vägen. Kändes hygieniskt och bra det där. Hade helst inte velat sitta i det baksätet sen... Ueeaaääkk. 
 
 
Efter yttligare några timmar av strosandes runt på gatorna så gick vi tillbaka till hotellet för en god middag. Där inne i det lilla (stora) spindelnätet sitter vi och njuter av världens godaste måltid. Nämligen sushiiiii. Fysatan vilka goda små rullar de bjöd på. Eller nja, inte små för fem öre, de var de största jag har ätit tror jag. 
 
Middagen hamnade i magen och sedan åkte vi och kollade på akrobatik-cirkus. Den är bara sjuk. Något annat ord finns inte. Den är inte mänsklig. Man sitter som förstenad och bara väntar på att någon ska skada sig. Så otroligt skickliga – och viiiiiga. 
 
Nu är vi tillbaka på rummet och ska snart sova. Var nere och handlade lite spännande frukt hos fruktgubben som jag sitter och gnager på nu. Och även nu vet jag inte vad det är jag tuggar i mig. Frukt smakar det i allafall, och rätt gott med för den delen. Nya smaker, nya upplevelser – ja, lite nytt av allt får man vara med om här.
 
I morgon väntar en ny dag full med aktiviteter och äventyr. Och morgondagen avslutas nog med fotmassage, mina fötter dödar mig. Snälla ni, gå inte runt i converse en hel dag, det är inte speciellt skönt. En vetiran som talar ;) 
 
Långt inlägg. Men det finns så mycket att berätta. Hoppas ni har det bra i Sverige. PUSS
 


Kommentarer
Frida

Vad roligt du verkar ha det! Hoppas allt gott håller i sig.

2012-10-08 @ 19:09:32
URL: http://minimalen.devote.se
anonym tjej

Åh, kul att läsa om din dag :D Hoppas allt går bra! Kram!

Svar: Va bra att du tycker det! :) Kram!
Cecilia

2012-10-08 @ 21:20:00
Sandra

Det är så himla kul att följa dig på resan :) lite omväxling från den vanliga bloggläsningen på alla bloggar! Uppskattas <3

2012-10-08 @ 23:53:31
URL: http://daysofmine.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0