Tio Onsdagssaker

Ett: Godmorgon!
 
Två: Varför börjar jag frysa så förbannat efter att jag har ätit frukost? Och när jag säger frysa, då menar jag frysa. Min näsa blir lik rudolfs och jag måste värma vetekudden varje gång. Någon som vet? 
 
Tre: Tycker att det borde regna de dagar jag är ensam hemma. 
 
Fyra: Provade ett nytt pålägg på mackan idag. Fikon. Det var inte gott.
 
Fem: Provade att ha fikon i nötochmüsliblandningen. Det var gott! 
 
 
Sex: Är mer än mätt och belåten. Nöjd med andra ord. (Plus en halv melon i magen, typ)
 
Sju: Funderar på vad jag ska ha för mat idag. Lutar åt det lättaste (och godaste) alternativet. Sushi. 
 
Åtta: Funderar på hur mina dagar sett ut idag om jag hade fått hjälp tidigare.
 
Nio: Sista lediga dagen innan många dagars jobb. 
 
Tio: Önskar er en fin dag. Puss
 
 
 


Kommentarer
anna

En människa behöver energi för att hålla sig varm. Energin behövs också för att ta hand om maten. Din räcker antagligen inte till för båda utan all läggs på maten. Därför fryser du!

Svar: Det är nog sannolikt att det är det som är anledningen ja :) tack!
Cecilia

2012-10-24 @ 11:47:17
Mia Olsen

Åh fikon som är så gudomligt gott! :D

Och det där "frys" problemet har jag också! Nästan efter alla måltider inte bara frullen. Fryser så jag skakar och känner mig typ sjuk!
Skulle också vilja veta varför...

2012-10-24 @ 12:18:03
URL: http://marslammet.blogg.se
Hanna

Vad äter du för bröd? är det hembakat? ser väkdigt gott ut! :D

Svar: Jajemen! Det är hembakat :)
Cecilia

2012-10-24 @ 13:52:50
Linda

Hej, Hoppas allt e bra o väl med dig.Kram Linda/Alingsås/

Svar: Hej!! :) Allt är fint. Hur mår du ? Kram
Cecilia

2012-10-24 @ 16:31:36
Linda

Sådär just nu,lite jobbigt av lite av allt typ..Kan nu behöva lite pepp o längtar till nästa gång uppe i Mora.Jobbar du i blå kiosken?KRAM Linda

Svar: Skönt att du trivs så bra i Mora! :) Nixx, jobbar på "Bögens". På vägen mor Vårdgårda? :) Kram
Cecilia

2012-10-24 @ 17:06:48
Linda

Ok,trivs du på ditt jobb?Jag tycker verkligen du e fantastisk det du skriver. Man blir glad av o läsa det.Jag har oxå börjat en blogg på Engelska då vi pratar det hemma,titta gärna in på den o säg vad du tycker.Alltid kul o veta vad andra tycker. JÄTTEKRAMIZ Linda myanorexiclife.wordpress.com

Svar: Jag trivs riktigt bra! Tider som passar mig och min "situation" i dagsläget :) Blir så glad att höra att du tycker om det jag skriver. :) Tack!! Kul att du har startat blogg :) Kram!
Cecilia

2012-10-24 @ 19:53:29
Caroline

Man fryser oftast efter en måltid för att kroppen slutar jobba med värmen och tar istället tag i att smälta maten. De du ;)
Fikon in My <3
Testa att ha getost, fikon och honung på mackan. Gött gött

2012-10-25 @ 10:27:10
URL: http://carro6.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0