Då var det gjort!

Vad har man åstadkommit idag då? (hähä) Något väldigt litet, men som kommer ge mig något stort i slutendan. Det är jag säker på. Har nämligen ringt och bokat in mitt första "möte" med hon som ska ge mig den sista kicken i baken, ni vet. Känns bra och hon verkade förbannat go. 
En behandlare kan vara hur jäkla duktig som helst. Men stämmer inte personkemin så kommer man ingen vart. Så är det för mig i varje fall. Har träffat många duktiga behandlare som säkert kan sin sak. Men då personkemin inte stämde så gick allt de sa in genom ena örat och ut genom andra. 
Och när det gäller den här nya personen så verkar allt stämma. Utifrån vad jag kunde avgöra genom det vi sa åtminstånde. Det känns som jag är på gång nu!!
 
Har förövrigt väntat med att ringa den där samtalet i någon vecka. Det var tvungen att sjunka in först. Och hade någon tvingat mig till att ringa så hade jag bara trotsat och gjort tvärtemot (Inte vuxit upp än ;) ) Men nu när allt fick sjunka in lite och tankarna fick mogna till sig så fick jag faktiskt tummen ur och gjorde det. Kände mig redo!
 
Annars har dagen gått ut på att äta, vila och göra lite ärenden om vartannat. Funderade på vad jag skulle servera här hemma idag. Och då gick det upp för mig. Har ju för tusan inte ätit lax på över en vecka (!!) Skam. Så valet var lättare än lättast. Godare än godast också för den delen. :) 
 
Laxfilé, citron/dillsås, couscous, spenat + grönsaker

Provade en ny sås idag. Väl godkänd. Och min dille på något så knepigt som spenat har inte försvunnit ännu. Och vet ni vad det godaste är? Att krydda den med salt, vitlök och curry. Haha. Fy så det lät, men oj så gott det blir. 
 
Puss & Kram


Kommentarer
A

Jag håller verkligen med dig det där om personkemin!Det går liksom inte att bli frisk med "fel" behandlare.

Kram

2012-09-20 @ 17:58:08
karin

Bra gjort! Vart är det du ska få hjälp? Mando? KRAM

2012-09-20 @ 18:40:18
URL: http://raindance.blogg.se
e

sv: såg det! Så himla gott! :)

Jag är sjukskriven och har varit det i 1 vecka nu ;p kommer vara det fram tills att behandlingen drar igång, 28'e, då sjukskrivs jag återigen fast av en annan läkare. Komplicerat, haha. Kram!

2012-09-20 @ 21:49:45
URL: http://truthbetoold.blogg.se
jen

ahaaaaa ;) Japp, gav mig grym effekt efter ca tre månader, kroppen reagerar ju långsamt som sagt :) Vart ska du på samtal? :)

2012-09-20 @ 23:22:30
URL: http://thejenna.blogg.se
Linnéa

Hej! Måste bara säga att jag var inne på din blogg i början av sommaren och blev väldigt glad och inspirerad, men råkade sedan glömma bort vad den hette hehe ;) Men nu råkade jag snubbla in på den igen, och jag måste bara få säga hur frisk och glad du ser ut nu, det gör mig jätteglad! :D

Svar: Åh vad glad jag blir av det du skriver!! :) Kul att du hittade tillbaka också :D
Cecilia

2012-09-21 @ 07:30:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0