Frågor

1. Vad heter du?
Cecilia Rosell

2. Vad kallas du för?

Cissi, Cecilia, Cilia

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?

Kompisar får kalla mig Cissi och familj Cecilia. Aldrig hört min familj kalla mig Cissi. Hade låtit skumt!

4. Vad gör du just nu?

Kollar på tv samtidigt som jag väntar på att tiden ska slå "åka-och-äta". 

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?

Sitta på en strand med tårna i sanden och dricka fruktshake. Åhå!

6. Vad har du på dig

Mjukisar, grå hoodie och handduk på huvudet. 

7. Vad har du gjort idag?

Klockan är två och jag har redan hunnit med en massa. Promenerat, ätit, handlat x3 haha och städat. 

8. Vad var det roligaste med din dag?

Den har knappt kommit halvvägs. Så den som väntar får se.. 

9. Vad var det tråkigaste med din dag?

Att plocka fågelfjädrar, igen!

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?

Oj..att vakna upp på något fint ställe (gärna utomlands, med någon finis) och ha massa äventyr inplanerade. 

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?

En tv. Har flyttat på tven men jag tänker då Inte flytta mig från favoritplatsen. Detta resulterar till nackspärr.. haha.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?

Jag är då högerhänt.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?

Eftersom världen är fuckad så förknippar jag ordet perfekt med helt fel saker. 

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

Sommar och återigen sommar. Eller "senvåren". Då har man allt framför sig! Är ingen vintermänniska, den saken är meeer än säker. 

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?

Jul är allt bra mysigt. Vår tomte pratar finska. Bästa! Haha. 

16. Beskriv den perfekta outfiten?

Har två favoriter, beroende på humör. Antingen tighta svarta jeans, en söt blus och skinnjacka eller baggyjeans, hoodie, sneakers och kepa. 

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?

Har börjat gilla saker som jag förut ratade – rejält. Som tighta jeans, basker osv.. men okej, jeans utan passform och fula gympadojjor klarar vi oss utan. 

18. På tal om mode, din favoritbutik?

Okej, inte det roligaste. Men måste nog säga H&M, Gina osv.. men även Urban Outfitters och forever 21. 

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.

Mina jeans, som knappt kan kallas jeans då det är på tok för mycket hål i dem. Haha. Löv them!

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?

Den var inte den lättaste. Får man säga balklädseln? Haha. Då kände man sig lite extra fin sådär..

Haha vad sägs om detta outfitten? Kan ju vara bland topp 5 på det snyggaste jag har haft på mig. 

21. Favoritplagg på en man?

Älskar något så enkelt som en snygg T-shirt. Eller en stickad tröja! Enkelt är snyggt. 

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?

Beror på vem jag faller för. 

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.

Jag vill att han får mig att känna mig speciellt. Och så får han gärna ha snygga underarmar, och en god parfym. Självklart ska han förstå mig och kunna läsa mina tankar, lättare så ;) Han ska få mig att skratta, vara en lyssnare och kunna ge mig goda råd. Någon att luta sig emot helt enkelt. 

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?

Vart med om rätt mycket romantiska saker. (Drömmer mig bort igen..) haha. 

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?

Oj, det vet jag inte. Älskar att göra små vardagliga, romatiska saker. Lite, som ger så mycket. 

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.

Tappade bort min favoritring häromdagen. (Typiskt). Så det hade suttit fint!

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?

Uppskattar det mesta. Så jag vet tyvärr inte. 

28. Cola eller fanta?

Cooola, alla gånger. 

29. Choklad eller sur/salt godis?

Inget går upp emot lite god choklad. Tätt inpå ligger saltlakrits! 

30. Sallad eller McDonalds?

Mhmm en dröpande Big Mac såklart. Nää, men en mumsig sallad sitter alltid fint i magen. Men snart ska även en dröpande Big Mac hamna i lilla maggen. 

31. Myskväll eller utekväll?

Eftersom jag är 80 år så säger jag myskväll – alla gånger. 

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?

Utan tvekan kärlek utan sex. 

33. Pengar eller kärlek?

Kärlek!

34. Tåg/buss eller bil?

Jag älskar att åka på långa bussresor (om jag är själv). Avkoppling på nåt sätt! Men i vardagen föredrar jag bilen.

35. Bloggen, instagram eller twitter?

Blogg, och lite instagram.

36. Tv eller dator?

Datorn, alla gånger. Mitt största beroende här i livet – efter snus ;) 

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?

Är jag på liphumör så är det The Notebook som gäller, annars Fast and furious. (Ögongodis..) ;) 

38. Roligaste fyllehistoria?

Haha, alla har väl vart unga och dumma här i livet tro. Ska klura på denna lite ;) 

39. Pinsammaste fyllehistoria?

Pass. haha 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?

Familj. 

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.

Man är väl alltid lite rädd för att misslyckas, och att inte nå dit man vill. Men jag har slutat att oroa mig och tar dagen som den kommer. 

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?

Kommer icke på.

43. Dra ett skämt?

Jag hade en gång två fiskar som jag döpte till en och två. När en dog hade jag fortfarande två kvar! (HÖHÖ)

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?

Fint och fint vet jag inte. Hade många roliga kvällar efter stängning på skolan om man säger så. Haha. 

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)

Okej, detta är dock från högstadiet. Hade på mig rosa från topp till tå. Rosa skor, rosa byxor och rosa tröja. En kille från nian kommer fram till mig (jag gick i sjuan) och säger "Höhö, ska du på pyamasparty eller". Och kaxig som jag var svarade jag "Aja, för fan.. men du är inte bjuden". Han blev tyst..

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Varit mig själv mera och inte försökt hitta någon annan person i mig själv liksom..

Är helnöjd med min gymnasietid :)

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?

Hoppas världens högsta bungy jump, skaffa barn, flytta hemifrån, ta en enkelbiljett någonstans..

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?

Jobba, träffa en vän och sova. 

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.

Måste vara någon klyschig kärlekscen. 

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)

Har tvångstankar, är en jävel på Ruzzle, kan "vika tungan" i en våg, kan rulla på magen, vicka på öronen osv.

 



Kommentarer
alexandra

Vad är det för tvångstankar du har? Skulle du vilja berätta mer om det? Tack för en fin blogg! :)

2012-09-08 @ 14:35:50
Anonym

ååååh, jag vill bara att du ska veta att jag tror på dig! Men jag vill även bara försöka pusha dig lite mer framåt, jag är säker på att du tar elefantkliv och gör väldigt bra framsteg, MEN tänk efter en gång till, vikten, hur går det egentligen och vad är det som gör att det inte funkar? Det är inte bra att vara så lågviktig som du är, tillslut kommer kroppen kanske ge upp helt och hållet. Kroppen klarar inte hur mycket som helst. Tänk även på att du bara lever EN gång, då är det väl ändå värt att göra någonting av det? (jag menar inte att du inte har något liv, men kanske skulle du kunna leva livet mer?) Våga, cecilia, Du är lyckligtvis en sjukt snygg tjej till råga på allt (10kg till skulle göra dig enormt snyyyg!) Snälla, vänta inte mer, ge upp mot tankarna, sluta plåga dig själv, en dag kanske det faktiskt är försent. Men det är det inte nu, DU har hela livet framför dig, UT och fånga de, LEV ,SKRATTA, NJUT, ÄLSKA!!! DU KAN, jag vet, det finns ett jävlaranama i dig! Bara våga, du kommer inte ångra dig, du blir bara jävligt stolt :)!! Kram till dig :)

2012-09-08 @ 16:07:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0