Livet börjar om

Livet behöver inte vara så dumt trots allt. Detta är inte slutet, tvärtom. Detta är början på något nytt. En ny tid i livet. Det är nu jag kan utforma mitt liv precis som jag vill ha det. Sätta upp nya drömmar och mål. Något att sträva efter. Drömmar. Ska hitta mig själv på nytt. 
Jag anser inte att dagarna i det sjuka är bortkastade dagar. Jag vet att detta har vart nödvändigt för att komma på fötter till 100 % igen.
Jag har inte varit mig själv de senaste åren. Det är först nu som en ny, mer vuxen och starkare person kommer att växa fram. Det kommer alltid något gått ur allt dåligt, det har jag alltid trott.
Mitt i allt elände så känner jag mig faktiskt piggare och mer harmonisk än på länge. Och det är faktiskt inte bara jag som tycker. Folket runt omkring också. Jag ser liksom ljuset på nytt. Längtar och drömmer. När detta är över så kommer jag vara oövervinnlig. Mänsklig – men oövervinnlig. Jag kommer kunna hantera motgångar på ett annat sätt. För det blir bättre, bara man ger sig fan på att kämpa. 
 
Jag har fallit, för att sedan resa mig upp igen, starkare än någonsin. 

Jag hoppas att ni aldrig ger upp. Det är aldrig för sent att resa sig upp igen. Mörka dagar kommer alltid att finnas, men försök ändå att se ljuset i dem. 
 
Ville sprida vidare min glädje idag. Och små saker kan uppskattas. 
 
Så när jag var och handlade förut så gjorde jag världens minsta grej, men som förhoppningsvis gör en annan människa lite extra lycklig. Satte i en femkrona i de där automaterna som finns på ica, ni vet?! Så när nästa barn kommer för att köpa sig en liten studsboll så ligger det redan en femma där – redo för att vridas om. Hoppas bara att det är ett barn som hittar min lilla gåva och inte en surkäring. Brukar faktiskr göra så när jag är och handlar. Känns bra i hjärtat!


Kommentarer
Linda

Hej,WOW:.... vad härligt underbart o läsa vad du skriver.KRAM Linda/Alingsås/

Svar: Hoppas jag ger dig lite pepp på vägen!! :) Kram!
Cecilia

2012-09-19 @ 15:54:28
Julia

Det är så härligt att höra att du börjar hitta tillbaka till dig själv, måste kännas otroligt skönt!! Du verkar väldigt stark också, trots tankar verkar du ta dig längre fram i livet för var dag som går. Hoppas även att du inspirerar andra lika mycket som du gör för mig. Jag önskar dig all lycka och välmående man kan finna i livet. Då är på god väg i alla fall :)) kram

2012-09-19 @ 15:58:38
URL: http://ocensureradflicka.blogg.se/
Emilia

Låter så härligt när du skriver så, ger lite hopp! :)

sv: aha okej, minns du vilka nd's det var?
Jag äter enligt matschema ja, det har jag gjort sedan första dagen jag började, för snart tre veckor sen. Går i jkpg. Sedan har jag druckit nd's i tre dagar nu, det var därför jag undrade :).

2012-09-19 @ 16:56:20
URL: http://pezone.blogg.se
Lina

Jättefint och täkvärt inlägg. Jag känner igen det där med att tankarna blir klarare då kroppen får mer närnig. Man får likso ett annat perspektivv på livet. Tycker bilden är superfin också! Man blir glad och inspirerad av att läsa din blogg. Kram

Svar: Ju mindre man äter desto mer fixerad blir man! Allt kommer släppa med kilona :) Tack ska du ha. :) Kul att du tycker om min blogg. Ha en fin dag :)
Cecilia

2012-09-20 @ 01:19:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0