Recept – Kycklinggryta med soltorkade tomater och spenat

Då så hörni. Nu ska ni får receptet på en supergod och superenkel kycklinggryta. Så nu kan ni inte länge skylla på brist på inspiration nästa gång ni inte orkar förnya er. 
 
Ingredienser 3 personer:
– Tre kycklingfiléer
– Soltorkade tomater (7-8st)
– 250 g färsk bladspenat
– 3 dl matlagningsgrädde (Eller vad ni nu väljer att använda)
– 2 vitlöksklyftor 
– Soja
 
How to do: 
Skär kycklingen i små bitar och stek dem nästan helt klara. Salta och peppra. 
Grovhacka spenaten samt tomaterna och släng ned i stekpannan tillsammans med kycklingen. Tillsätt vitlök,  matldagningsgrädden och lite soja. Blir såsen för tjock så kan man tillsätta lite mjölk eller liknande. Låt det koka samman en stund! Sen är kalaset redo att hamna i magen.
 
Serveringstips: 
Stekta champinjoner passade alldeles utmärkt till. Jag serverade grytan med couscous, men något som förmodligen hade passat ännu bättre hade vart pasta. Färsk sådan. Ett tips är även att strö över lite pinjenötter som pricken över i:t. 
 
 
Smaklig måltid mina kära!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0